مولوی حلیمی گفت حاصلات میوه‌ در هرات ۶۰ درصد افزایش خواهد داشت.

مولوی پیرمحمد حلیمی، رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هرات می‌گوید که امسال نسبت به سال گذشته حاصلات میوه‌ این ولایت ۶۰ درصد افزایش خواهد داشت.

حلیمی خطاب به کشاورزان گفت، این اداره با کشاورزان ولایت هرات با حداکثر توان خود همراه بوده که این همکاری در کنار رشد شخصی باعث رشد ملی هم می‌شود.

مولوی حلیمی همچنان از کشاورزان خواسته که دنبال کشت حلال رفته و از زرع مواد ممنوعه خودداری کنند. 

در همین حال، این مقام بیان کرد که مؤسسات خارجی هم برای همکاری با این ریاست در جهت کمک و همکاری با کشاورزان هرات اعلام آمادگی کرده‌اند.

در حال حاضر ۲۲ مؤسسه خارجی در ولایت هرات در بخش زراعت فعالیت دارند و قرار است چندین مؤسسه دیگر هم به جمع آنان بپیوندد.

احمد عرفان، آمر احصائیه و ارقام ریاست زراعت، آبیاری و مالداری هرات می‌گوید که اکنون امنیت سرتاسری در کشور باعث شده تا مؤسسات بدون نگرانی در دورترین ولسوالی‌های این ولایت فعالیت خود را انجام دهند.

عرفان گفت که این مؤسسات در بخش‌های کاشت، نگهداری و برداشت میوه‌ و غله به مردم آگاهی داده و در هماهنگی با اداره زراعت در تمامی ولسوالی‌ها دور و نزدیک هرات فعال هستند.

عرفان،  کار و فعالیت مؤسسات را برای مردم از نگاه اقتصادی موثر دانسته و عنوان کرده که فعالیت مؤسسات در کنار این اداره برای مردم تأثیر مثبتی را گذاشته است.

آمر احصائیه و ارقام ریاست زراعت، آبیاری و مالداری هرات گفت که این ریاست در حال حاضر در ۱۹ ولسوالی هرات فعالیت داشته و تلاش دارد تا خدمات موثر را به مردم برساند.

با این همه گفته شده دیگر مؤسسات خارجی در بخش‌های مختلف زراعتی با این ریاست پیشنهاد همکاری داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.