فرصت ارتقا دانشگاه‌ها به کمک استادان دو تابعیتی

رئیس دانشگاه شریف گفت: دو تابعیتی بودن در حوزه علم و فناوری به ویژه در دوران تحریم یک فرصت است تا بتوانیم برخی از تحریم ها را دور بزنیم.

 رسول جلیلی در برنامه تخصصی« دیپلماسی علم و فناوری باید ها، نباید ها، چالش ها» که در محل دانشگاه صنعتی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: این دانشگاه رتبه خوبی در عرصه های بین المللی به خود اختصاص داده که می‌تواند به صورت موثر در دیپلماسی علمی و فناوری عمل کند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ الی ۱۶ سال قبل پردیس بین المللی دانشگاه در کیش راه اندازی شد، گفت: قوانین آن زمان امکان بین المللی سازی را از این دانشگاه گرفت.

جلیلی می گوید: اکنون در مرحله ای هستیم که ارائه زبان خارجی در این دانشگاه تسهیل شده ولی برای بین المللی سازی دانشگاه دیر است با وجود اینکه کمی زیرساخت ها بهتر شده است.

رئیس دانشگاه شریف گفت: ما یک فرصت استثنایی را می توانیم با این دو رتبه بین المللی و پردیس کیش‌ برای دیپلماسی علمی و فناوری ایجاد کنیم.

به گفته جلیلی بحث مهاجر پذیری در حوزه هیئت علمی از کسانی که علاقمند به جمهوری اسلامی هستند فرصت خوبی است زیرا اصلاً شرایط آن وجود ندارند.

به گفته جلیلی یک قدم کوتاه تر بیاییم به مشکل دو تابعیتی ها میرسیم؛ بنده عرض می‌کنم که دو تابعیتی بودن در حوزه علم و فناوری یک فرصت است تا بتوانیم برخی از تحریم ها را دور بزنیم اما در واقع دو تابعیتی بودن در ادبیات کشورمان ضد ارزش است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: ما با پدیده ای مواجه هستیم که برای جمهوری اسلامی ایران زشت است؛ اما به نظرم بایذ در بحث استادی در دانشگاه ها و عرصه علمی نگاه متفاوتی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
راس میگی یاد فرزند غیور سفیر ایران تو ونزوئلا افتادم