فرخ‌زاده:

خانه‌های میراثی حوزه جذب گردشگر و اشتغال آفرینی هستند

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: مجموعه گردشگری، رفاهی و موزه مردم شناسی در لارستان طی ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته محمد فرخ زاده، خانه‌های میراثی به عنوان حوزه جذاب برای گردشگری و به تبع آن اشتغال است که با ورود سرمایه گذاران این میراث ارزشمند را می‌توان مرمت، احیا و مورد بهره برداری قرار داد.

معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس در بازدید از پروژه سرمایه گذاری، مرمت، احیا و بهره برداری خانه تاریخی دانش در شهر لار گفت: این خانه دارای قدمت ۱۵۰ است و لازم است با ورود سرمایه گذاری با هدف احیا این اثر میراثی از تخریب بیشتر آن جلوگیری شود.

او در این بازدید که با حضور معاون برنامه ریزی فرماندار لارستان و رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان انجام شد، گفت: عملیات احیا این خانه تاریخی رو به اتمام است و این اثر تاریخی طی یک بازه زمانی ۶ ماه افتتاح و با بهره برداری از این خانه میراثی، فرصت اشتغال مستقیم برای حدود ۱۰ نفر فراهم می‌شود.

فرخ زاده گفت: در این خانه تاریخی یک مجموعه گردشگری، اقامتی و رفاهی دیده شده است و بخشی دیگر از این مجموعه با عنوان موزه مردم شناسی راه اندازی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ضمن ارائه راهکار‌های لازم جهت صدورمجوز‌ها در سطح استان توسط دستگاه‌های مربوط گفت: با سرمایه گذار این پروژه مذاکراتی انجام شده است که با حمایت ویژه در سطح استان شاهد پیشرفت در اقدامات و بهره برداری این پروژه گردشگری در زمان تعیین شده باشیم.

فرخ زاده با اشاره به اینکه تعداد خانه‌های تاریخی لارستان قابل توجه است از اداره کل میراث فرهنگی استان و سایر مسئولان استانی و محلی خواست که این میراث ارزشمند استان به عنوان بخشی از تاریخ به دلیل فراموشی در مسیر فرسایش و تخریب قرار نگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار