همزمان با هفته ملی سلامت، غربالگری سلامت در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی شیراز به صورت رایگان انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از برپایی غرفه‌های سلامت در تمامی بیمارستان‌های بخش دولتی و خصوصی در شیراز و شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه، با هدف غربالگری و شناسایی افراد مبتلا به پرفشاری خون و قندخون، همزمان با هفته ملی سلامت خبر داد.

مهرداد شریفی گفت: افراد شناسایی شده مشکوک به پرفشاری خون و قندخون با دریافت فرم، به پزشک خانواده ارجاع داده می‌شوند.

او گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده با آغاز هفته ملی سلامت، در ۶۷ نقطه در سطح استان پایگاه سنجش فشار خون و قند خون راه اندازی شده و این ایستگاه‌ها تا پایان هفته سلامت فعال است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار‌ها نشان می‌دهد روزانه بیش از چهار هزار نفر در این پایگاه‌ها از نظر فشارخون و قند خون ارزیابی می‌شوند.

شریفی گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های مستقر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نسبت به ارزیابی پرفشاری خون و قندخون اقدام کنند.

این مقام مسئوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در صورت شناسایی زودهنگام بیماری‌هایی نظیر فشارخون بالا و قندخون ضمن پیشگیری از بروز عوارض و پیامد‌های ناگوار، از مرگ و میر زودرس نیز جلوگیری می‌شود.

برنامه‌های هفته ملی سلامت ۱۴۰۱ با شعار «سلامت ما، سلامت سیاره ما» از شنبه هفدهم اردیبهشت آغاز شده و تا بیست و سوم اردیبهشت ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار