رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان به هموطنان هشدار داد: امروزه تلفن‌های هوشمند حاوی اطلاعات ارزشمند هستند که می‌طلبد کاربران، تلفن‌همراه خود را به بهترین شکل ممکن با به کار بردن ساده‌ترین توصیه‌ها در برابر تهدیدات امنیتى مجهز نمایند و حریم خصوصی خود را حفظ کنند.

 سرهنگ  حسن کیخا گفت: بخشی از پرونده‌ها و شکایات مردمی پلیس فتا به دلیل انتشار عکس‌های شخصی در فضای مجازی است؛ و این امر ناشی از عدم آگاهی کاربران در مورد چگونگی نگهداری و حفظ اطلاعات شخصی و همچنین ذخیره آن‌ها در گوشی تلفن همراه است، که طبیعتا افراد سود‌جو و فرصت طلب از عدم آگاهی کاربران در جهت اهداف خود سوء‌استفاده می‌کنند.

او گفت: بیشتر وسایل الکترونیکی مخصوصاً تلفن‌های همراه به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در آغاز کار دارای برخی از مکانیزم‌های امنیتی هستند، اما با توجه به اینکه راه‌های مختلفی برای هک و نفوذ به آن‌ها و همچنین امکان سرقت و یا گم شدن گوشی‌های تلفن همراه وجود دارد، احتمال دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در این ابزار و سوءاستفاده از آن‌ها همیشه متصور است.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان یکی از راه‌های ارتقاء امنیت تلفن همراه کاربران را استفاده از رمز‌های سخت و پیچیده دانست و  گفت: برای تلفن همراه هوشمند خود یک کلمه عبور مناسب انتخاب کنید، زیرا داده‌های ذخیره شده روی تلفن همراه کاربر در برابر پیشرفته‌ترین هکر‌ها نیز تا حد بالایی محافظت می‌شود چرا که بدون رمزگذاری ممکن است هر فردی بتواند به داده‌های موجود روی تلفن همراه دسترسی پیدا کند.

این مقام مسئول جهت پیشگیری از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی به هموطنان توصیه کرد: ضمن بالا بردن آگاهی و دانش خود در رابطه با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه، از نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود در تلفن همراه و بارگذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

سرهنگ کیخا از کاربران خواست: در اولین فرصت اطلاعات داخل تلفن هوشمند خود را به یک سیستم رایانه‌ای که متصل به اینترنت نمی‌باشد منتقل کنند. همچنین هرگاه کاربران قصد فروش یا انتقال مالکیت تجهیزات هوشمند خود را داشتند، می‌بایست تنظیمات تلفن همراه را به حالت کارخانه بازنشانی کنند تا اطلاعاتی نظیر حساب‌های کاربری فعال در تلفن همراه و شماره تماس‌های مخاطبین حذف گردد. تا در آینده از این اطلاعات توسط افراد فرصت طلب سوءاستفاده نشود.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان  گفت: بهتر است هم‌وطنان با تهدیدات تجهیزات هوشمند از جمله گوشی‌های تلفن همراه آشنا شده و توجه ویژه‌ای به تنظیمات امنیتی وسیله خود داشته باشند و در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی می‌توانند از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار