رییس کل دادگستری کردستان با تاکید بر اینکه دادستان‌های استان توجه ویژه به موضوع حفظ حقوق عامه داشته باشند گفت: دستگاه قضایی استان با متصرفین اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد می‌کند.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه حفاظت از اراضی ملی انجام شد و با نظارت جدی دادگستری کردستان، سال گذشته بیش از ۸۱۰ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش بیش از ۲۸۴ میلیارد تومان رفع تصرف شده و از ید متصرفین خلع شد.

او گفت: برخورد با دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز از راهبرد‌های مهم دادگستری کردستان است، که  با افرادی که به صورت غیر قانونی و بدون هرگونه دلیل اثبات مالکیت، نسبت به تصرفات غیرمجاز اقدام کنند، برخورد و از تصرفات غیر قانونی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی می گوید: از ۸۱۰ هکتار اراضی رفع تصرف شده، نزدیک به ۷۵۶ هکتار مربوط به منابع طبیعی، ۳۹ هکتار مربوط به راه و شهرسازی، ۹ هکتار مربوط به جهاد کشاورزی و ۶ هکتار مربوط به اداره اوقاف بود.

حجت الاسلام حسینی رضایت مردم در میزان سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها را مناسب توصیف کرد و گفت: صدور آرای متقن صادره توسط قضات در رضایت عمومی از دستگاه قضایی نقش انکارناپذیری دارد و قضات باید با جدیت به این موضوع توجه کنند.

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: استفاده قضات از تسهیلات ارفاقی قانونی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها  به هر قیمتی نباید اتفاق بیافتد، اما محکومینی که امکان استفاده نهاد‌های جایگزین حبس را دارند باید حتی الامکان به زندان نروند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.