رئیس کل گمرک ایران گفت: حدود سه میلیون تن کالای اساسی از جمله گندم و روغن خوراکی در گمرکات کشور موجود است که کار‌های تشریفاتی آن‌ها انجام شده و به زودی وارد چرخه توزیع می‌شود.

آقای مقدسی گفت: ۶۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی در لنگرگاه هاست که برای تخلیه به مرور وارد اسکله‌ها می‌شوند و ۲۹۰ تن کالا هم درحال تخلیه در بنادر هستند.

 هر ۱۵ ثانیه یک کامیون کالای اساسی در حال ترخیص از گمرکات برای ورود به کشور است.

هیچ مشکل و کمبودی در ورود کالا‌های اساسی به کشور نداریم.

وی در خصوص کالا‌های ماندگار موجود در گمرکات کشور هم که شامل قانون متروکه است گفت: در خصوص این کالا‌ها نهضتی عظیم در کشور اتفاق افتاد و از یک میلیون و ۵۰ هزار تن کالای متروکه در انبار‌های گمرکات  بود ۹۵۵هزارتن کالا بررسی و به سازمان جمع آوری اموال تملیکی ارجاع داده شد.

مابقی این کالا‌ها هم به زودی بررسی و تعیین تکلیف خواهند شد تا این کالا‌های ماندگار در انبار‌ها به صفر برسد.

معاون وزیر اقتصاد همچنین در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی گفت: این استان یکی از پیشران‌های توسعه اقتصادی و صنعتی کشور است و یکی از ویژگی‌های آن جذب سرمایه گذاران اقتصادی درعرصه تولید است.

آقای کلامی معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست خواستار رفع موانع دست و پاگیر گمرکی و مالیاتی ،تامین مواد اولیه و ثبت شرکت‌های دانش بنیان شد و گفت: تولید کنندگان افسران جنگ اقتصادی هستند و باید حمایت شوند.

ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی هم گفت: ما در استان واحد‌های بزرگ صنعتی داریم که با مشکلات عدیده گمرکی مواجه هستند و باید برخی قوانین سختگیرانه برای رفع این مشکلات بازبینی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار