لنکرانی گفت: روشن است که وجود بارگاه بر قبور ائمه (ع) هیچ ربطی به مساله شرک ندارد و هدف اصلی آن‌ها در تخریب قبور ائمه (بقیع) جدا کردن مردم از امامت است.

 آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی با بیان این‌که وجود بارگاه بر قبوری مثل قبر پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) مصداق بارز مهم تعظیم شعائر الله است، گفت: این یک امر انسانی و عقلانی است و حتی غیرمسلمان‌ها قبل از اسلام و بعد از اسلام انجام دادند و الان هم انجام می‌دهند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به این‌که وهابیت و بهاییت در اعتقادات و احکام، از جمله در مساله شرک فراوان دست بردند، گفت: این‌ها برای این‌که بین مردم و صاحبان این قبور جدایی بیندازند، گفتند زیارت و ساختن بنا بر قبور شرک است! در حالی که هدف اصلی آن‌ها در تخریب قبور ائمه جدا کردن مردم از امامت است.

او گفت: روشن است هر کسی که کمترین آشنایی با اسلام و قرآن داشته باشد می‌داند شرک این است که ما در کنار خدا، غیر خدا را پرستش کنیم؛ اما اگر یک بارگاهی برای حفظ تاریخ یک کشور و دین و یا برای بیان عظمت صاحب این قبر که صاحب این قبر با اموات دیگر یک فرقی دارد، ساخته شود، کجای این عنوان شرک دارد؟

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به این‌که در سال ۱۳۴۴ قمری با فتوای ۱۵ نفر از علمای مدینه، ظلم و جنایت بزرگ به اسلام و تاریخ اسلام واقع شد، گفت: با فتوای ابن تیمیه و شاگردان او مبنی بر اینکه بنابر قبور شرک است، بارگاه ائمه بقیع تخریب شد، اما در اصل و با یک فتوای بی‌پایه و اساس دنبال تخریب بارگاه پیامبر (ص) بودند که به لطف خدا موفق نشدند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان این‌که این حادثه‌ای که در سال ۱۳۰۵ شمسی به وجود آمده نباید فراموش شود، گفت: دولت وقت ایران در آن زمان این روز را روز عزای عمومی اعلام کرده و الان هم باید دولت جمهوری اسلامی به این مساله توجه شدید داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)  تخریب قبور ائمه بقیع را با مودّت با ذی القربی ناسازگار دانست و گفت: مسلما این اقدام بر خلاف قرآن و رضایت خدا و پیامبر اکرم (ص) است و امیدواریم حوزه‌های علمیه و مردم توجه خیلی بارز و اکیدی داشته باشند و با صحبت‌ها و تشکیل مجالس عزاداری این مصیبت را مطرح کنند و در نسل‌های آینده این مساله باقی بماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.