دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: توسعه مطالعات و پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در امر مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری و درمان معتادان داشته باشد.

سید موسی حسینی در دیدار با دکتر حبیب شریف رئیس بنیاد نخبگان فارس، به چندوجهی بودن مواد مخدر و معضلات ناشی از آن در سطح جامعه اشاره و گفت: با توجه به پیچیدگی‌های پدیده شوم اعتیاد و آسیب‌های ناشی از مصرف آن که خسارت‌های بی‍شماری را در ابعاد فردی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به جامعه تحمیل می‌نماید می‌بایست با استفاده از دانش و تخصص نخبگان، مبارزه هدفمند و هوشمندی در برابر مواد مخدر و روان‌گردان‌ها صورت پذیرد.

او گفت: برای پیشگیری و درمان اعتیاد باید از برنامه‌های جامع و دانش‌بنیان اثربخش بهره گرفت تا شاهد کاهش معضلات ناشی از مصرف مواد افیونی باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس، جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و نخبگان علمی جامعه را برای پیشگیری از اعتیاد و کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مهم و تعیین‌کننده دانست و گفت: به‌منظور بهینه‌سازی روش‌ها و مبارزه هدفمند با مواد مخدر، نظرات و ایده‌های مؤثر و کاربردی از سوی متخصصان، شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان جوان در عرصه مبارزه با مواد مخدر بسیار ضروری است و از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

حسینی گفت: توسعه مطالعات و پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها و ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌ها و دانش روز دنیا یکی از اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر است که با تعامل بیشتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با دانشگاه‌ها و مراکز علمی محقق خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: تلاش ستاد مبارزه با مواد مخدر، مبتنی کردن اقدامات پیشگیری و درمان اعتیاد بر شواهد علمی و دوری از اعمال سلائق فردی و آزمون‌وخطا و همچنین داشتن تصویر واقعی از کانون هدف با بهره‌گیری از ظرفیت مراکز علمی است.

او گفت: خوشبختانه با هم‌افزایی اقدامات توسط دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری، درمانی و سازمان‌های مردم‌نهاد از هرگونه تک‌نوازی و اقدامات جزیره‌ای و پراکنده جلوگیری شده است و تلاش مستمر برای یک‌پارچه‌سازی فعالیت‌ها با رعایت اصل بومی برای تحقق و اثربخشی برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر ادامه دارد.

حسینی در پایان خواستار همکاری بیش‌ازپیش بنیاد نخبگان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی در امر پیشگیری و درمان اعتیاد شد و گفت: امید می‌رود مراکز علمی و دانشگاه‌ها و محققان و پژوهشگران با ایفای نقش به‌منظور تحقق نهضت فراگیر اجتماعی پیشگیری از مصرف مواد، اقدام مؤثر کنند تا شاهد کنترل و کاهش مصرف مواد در آحاد جامعه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار