استاندار بوشهر:

آبیاری زیر سطحی در اراضی دشتستان اجرایی می‌شود

استاندار بوشهر از اجرای آبیاری زیر سطحی در اراضی دشتستان خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی در سطح ۵ هکتار به صورت پایلوت و رایگان این طرح را در دشتستان اجرا کند.

احمد محمدی‌زاده در بازدید از مزارع و صیفی‌جات در دشتستان با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی کشت گفت: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی و کمبود آب شرب و کشاورزی در کشور، الگوی کشت باید متناسب با شرایط تغییر کند.

او با اشاره به کشت هندوانه که مصرف آب بسیار بالایی دارد خطاب به کشاورزان می‌گوید: پیشنهاد می‌کنم بجای هندوانه و محصولات جالیزی که مصرف آب بسیار زیادی داشته و سودآوری کمتری دارد، نسبت به کشت یونجه و گندم اقدام شود که آب کمتری مصرف می‌شود و سودآوری بالاتری نیز دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد که با توجه به نیاز دامداران به یونجه، تولید آن از لحاظ ریالی به نفع کشاورز است و سالانه چندین برابر سودآوری عاید کشاورزان زحمتکش می‌شود.

محمدی‌زاده همچنین از اجرای آبیاری زیر سطحی در اراضی دشتستان خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی در سطح ۵ هکتار به صورت پایلوت و رایگان این طرح را در دشتستان اجرا کند تا کشاورزان با مزایای ارزشمند طرح آبیاری زیر سطحی آشنا شوند و ادامه طرح را انجام دهند.

او اعلام کرد کهدر این طرح حدود ۴۰ الی ۵۰ سانت زیر زمین، لوله‌های آبیاری را نصب کرده و آب مستقیم به ریشه گیاه رسانده می‌شود.

استاندار بوشهر بیان کرد که پوسیده نبودن لوله‌های آب، تبخیر نشدن آب، تعویض نشدن سیستم لوله‌کشی در زمان شخم زدن و جلوگیری از هدررفت میلیون‌ها متر مکعب آب از مزایای مهم آبیاری زیر سطحی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.