سرپرست اداره کل صمت گلستان گفت: رزمایش کنترل وضعیت بازار عرضه و توزیع کالاهای اساسی در این استان با هدف نظارت بر فعالیت فروشگاه‌ها آغاز شد.

درویشعلی حسن زاده گفت: هدف از برگزاری این رزمایش ۳ روزه نظارت و پایش کالا‌های اساسی در بخش عمده فروشان، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، مراکز خرید عمده در شهر‌های استان برای حفظ آرامش بازار، ارزیابی وضعیت کنونی تامین و توزیع و اعلام رفع کمبود‌ها است.

او گفت: در نخستین روز اجرای این رزمایش هزار و ۷۸۰ مورد بازرسی توسط گروه‌های مزبور از بازار استان (خرده فروشی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ و بخشی از انبار‌های مرتبط) در عرضه کالا‌های اساسی انجام شد.

درویشعلی حسن زاده گفت :  بازرسی کالاهای اساسی مانند روغن، شکر، برنج، پروتئین، کالا‌های سلولزی شامل دستمال و پوشاک بچه و میوه و تره بار انجام شد و گزارش کمبود برخی از کالا‌ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شد.

حسن زاده گفت: علاوه بر این، گروه‌های اعزامی ۱۲۱ فقره پرونده تخلف از جمله در حوزه گران فروشی و کم فروشی ثبت کردند.


وجود تعادل در بازار مرغ و تخم مرغ


سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: با پایش انجام شده در بازار استان، عرضه مرغ و تخم مرغ مشکل نداشته و قیمت این کالا‌ها هم متعادل است.

حسن زاده گفت: در تامین روغن مشکلی وجود ندارد،اما افزایش تقاضا باعث شده در میزان توزیع و تقاضا فاصله‌ای به وجود بیاید که این خلاء در حال رفع شدن است.

او گفت: همچنین ماکارونی در بازار گلستان به دلیل اصلاح قیمت با افزایش تقاضا مواجه شد، اما کارخانه‌های تولید این محصول فعال است و نگرانی از بابت کمیاب شدن آن وجود ندارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان هم گفت: در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، بازار کالا‌های اساسی استان با حساسیت نظارت و کنترل می‌شود تا مردم مشکلی در تامین این کالا‌ها نداشته باشند.

محمد برزعلی گفت: علاوه بر تولید روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن مرغ گرم، هزار و ۸۰۰ تن مرغ تولیدی مازاد مرغداری‌های استان خریداری شده و آماده عرضه در بازار است.

او گفت: در تامین روغن با توجه به فعالیت ۲ کارخانه بزرگ روغن استان، مشکلی در تامین نیاز مردم استان وجود ندارد و در تخم مرغ، شکر و آرد نانوایی‌ها هم کمبودی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار