ایجاد تشکل های مردمی گامی بلند در تحقق توسعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تشکل‌های مردمی می‌بایست با هدف مشارکت در پیشرفت و توسعه کشور به ارائه برنامه و راهکار بپردازند.

 طالبی در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد گفت: پارسال ایجاد تشکل‌های غیر دولتی در استان با رشد ۳۰ درصدی مواجه بوده است.

او از رتبه سوم استان در ایجاد سازمان‌های مردم نهاد جوانان در سطح کشور خبر داد.

رئیس شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد خراسان جنوبی و معاون استاندار گفت: تعداد کل تشکل‌های غیر دولتی استان ۴۲۹ سازمان مردم نهاد است که خراسان جنوبی در این زمینه با رشد ۴۴.۵ درصدی، رتبه چهارم کشور را از آن خود کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر رفع آسیب‌ها و مشکلات استان با استفاده از ظرفیت و توان سازمان‌های مردم نهاد تأکید کرد و گفت: تشکل‌ها می‌بایست با هدف مشارکت در پیشرفت و توسعه کشور به ارائه برنامه و راهکار بپردازند.

او گفت: سازمان‌های غیردولتی با بهره گیری از منابع انسانی داوطلب و جذب منابع مالی، قادر به تحقق اهدافی هستند که در توان سایر سازمان‌ها نیست.

طالبی گفت: تشکل‌ها به علت تخصص میدانی و بومی، بهتر می‌توانند نیاز‌ها و کمبود‌ها را شناسایی کرده و با جلب مشارکت گروه‌های داوطلب مردمی، اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای را تحق بخشند.

رئیس شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد خراسان جنوبی با تأکید بر این که الگوی کار مشارکتی از دیرباز تا بحال در کشور وجود داشته،گفت: شکل گرفتن سازمان‌های مردم نهاد تخصصی در سالیان اخیر، موجب تسهیل در اجرای برنامه‌ها شده است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.