معاون فنی و مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به حدود ۵۱/۶۶ درصد رسیده است.

محسن فرهادی گفت: در هفته گذشته ۲۰۶  هزار و ۵۳۸  بازدید از اصناف مختلف انجام شده که ۳۲ هزار و ۴۷۵ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شده اند. در حال حاضر ۸۸۱  مورد پلمب داشته ایم و ۳۹۱ مرکز اقامتی متخلف نیز به مراجع قضائی معرفی و ۹۷ مرکز اقامتی متخلف هم پلمب شده اند.

به گفته وی در هفته گذشته میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به حدود ۵۱/۶۶ درصد رسیده است. رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی به طور متوسط حدود ۵۵/۸۵ درصد است که بیشترین این آمار مر بوط به استان کرمانشاه با ۶۶/۷ درصد است.  

او گفت: رعایت تهویه مناسب در  اماکن عمومی استان‌های مختلف کشور به طور متوسط حدود ۵۵/۱۳ درصد است که بیشترین این آمار مربوط به استان آذربایجان غربی با میزان ۶۹/۲۵ درصد است.  

با اعلام فرهادی میزان استفاده از ماسک در بین دهندگان و گیرندگان خدمت در قسمت‌های مختلف در هفته گذشته حدود ۴۸/۶۸ درصد بوده که بیشترین این میزان مربوط به استان هرمزگان با ۷۴/۹۳ درصد است.

او گفت: بیشترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی مربوط به استان قم با ۷۱/۳۹ درصد و متوسط این میزان حدود ۴۹/۱۲ درصد است.


بیشتر بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار