کارشناس هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش توفان و برخاستن گرد و خاک از امروز تا اواخر وقت روز شنبه مناطق شرقی استان اصفهان را در برخواهد گرفت.

محمدرضا رفیعی گفت: از امروز تا اواخر وقت روز شنبه وزش باد، خیزش گرد وخاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا برای شرق و اکثر مناطق استان پیش بینی می‌شود.

شدت توفان روز پنجشنبه و جمعه برای مناطق شمال و شرق استان و روز شنبه برای مناطق مرکزی، نیمه شرقی و جنوبی استان خواهد بود.

به گفته او بر این اساس هشدار‌های لازم درباره وزش باد در شرق و اکثر مناطق استان اعلام شده است.

رفیعی درمورد فعالیت این سامانه در آسمان استان می‌گوید احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه ها، احتمال اختلال در مسیر‌های مواصلاتی در نیمه شرقی استان دور از انتظار نیست.

همچنین کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در مناطق غربی ۲ تا یک درجه کاهش دارد.

او اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و ساختمانی، حفاظت از صنعت کشاورزی، احتیاط به هنگام تردد در محور‌های مواصلاتی و عدم حضور افراد آسیب پذیر در محیط باز را مورد تاکید قرار داد.

به گفته کارشناس هواشناسی استان اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته دمای شهر اصفهان در گرمترین ساعات به ۲۸ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین ساعات به ۱۴ درجه سانتیگراد رسید و در این مدت خور و بیابانک با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و چادگان با دمای ۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار