خودروسازان از برنامه تولید خودرو عقب هستند

عضو‌ هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: اکنون در زنجیره تامین خودرو، برخی قطعات وجود ندارد وانبار خودروهای ناقص پر می شود .

آقای ابراهیمی نژاد گفت: ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال وجود دارد و انواع خطوط تولید را داریم؛ اما تولید این میزان خودرو با کیفیت وجود ندارد.

عضو‌ هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت می گوید: اکنون قطعات خودرو پیشرفته تر شده و یک قطعه ممکن است ۲۰ بار تست مختلف شود.

به گفته آقای ابراهیمی نژاد اولین اتفاق در تولید یک میلیون و ۶۰۰ این است که برخی قطعه سازان نمی‌توانند خود را به برنامه تولید برسانند و خط تولید کم و مجدد انبار خودروهای ناقص پر می شود.

سال گذشته خودروسازان نتوانستند قطعات مورد نیاز خودروهای تولید شده را تامین کنند به همین دلیل بسیاری از خودروهای ساخته شده ناقص بودند و پای سازمان بازرسی به پارکینگ خودروسازان باز شد. 

بنابر آمار‌های «کدال»، تولید سه خودروساز بزرگ با افت ۳۱ درصدی روبه‌رو شده است. طبق وعده دولت قرار است امسال یک میلیون و 600 هزار  دستگاه خودرو تولید شود.

 بنابر آمار ارائه شده از خودروسازان به بورس، ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو طی فروردین امسال در مجموع ۴۳‌هزار و ۴۷۷ دستگاه انواع محصول سواری را به تولید رسانده‌اند که در مقایسه با تیراژ حدودا ۶۳‌هزار دستگاهی فروردین ۱۴۰۰، تولید خودروسازان حدود ۳۱‌درصد افت را تجربه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار