همت پناه گفت: با تعامل و هم افزایی دولت و بخش خصوصی می‌توان شرایط کشور را بهتر کرد.

همت پناه  رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه وزارت امور خارجه در نشست با استاندار مرکزی در اراک مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

با تعامل و هم افزایی بخش دولت و فعالان بخش خصوصی می‌توان شرایط کنونی کشور را بهتر کرد و در راستای رفع مشکلات آن گام‌های موثرتری برداشت.

خوشبختانه توانایی‌های خوبی در استان مرکزی وجود دارد که باید در نمایندکی‌ها عرضه و برای ان‌ها بازاریابی شود و برای پیشرفت و فناوری و توسعه تکنولوژی کشور و استان نوآوری لازم صورت گیرد که وزارت امور خارجه در این خصوص برنامه ریزی لازم را دارد.

شعار"ما می‌توانیم"در استان مرکزی به منصه ظهور رسیده و شرکت‌هایی که بازدید داشتیم خودباوری را القا کرد، علیرغم تحریم‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، فعالان اقتصادی استان مرکزی به خوبی نشان دادند که توانایی کافی برای کمک به اعتلای کشور دارند.

شناسایی نیاز‌های صنایع استان مرکزی و جستجو برای رفع این نیاز‌ها گام نخست در این راستا است، شرکت‌های دانش بنیان نیز باید حمایت شوند تا بتوان در زمینه انتقال تکنولوژی برای این واحد‌ها تلاش کرد.


مخلص الائمه استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: امروز ۲۶ رایزن اقتصادی در وزارت امور خارجه در استانداری مرکزی حضور داشتند که این افراد با هماهنگی اتاق بازرگانی به استان سفر کرده اند تا با ظرفیت‌های اقتصادی و حوزه‌های صنعتی و کشاورزی و خدمات مهندسی و گردشگری استان آشنایی پیدا کنند و بتوانند در ماموریت خود به کشور‌های مختلف کار را بخوبی دنبال کنند.

مخلص الائمه گفت: تقاضا داریم کمک شود تا استان مرکزی به عنوان قطب صنعت و کشاورزی کشور و با ظرفیت‌ها متعدد، به مجموعه کشور‌های دیگر در این حوزه‌ها معرفی شود و نقش ایران و به ویژه استان‌های دارای ظرفیت در تکمیل زنجیره‌های ارزش بین المللی پررنگ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.