رئیس دانشگاه خلیج فارس بابیان اینکه خلیج فارس بیش از آنکه یک منطقه جغرافیایی باشد یک حوزه معرفتی است، گفت: بر اساس اسناد و شواهد تاریخی، این آبراه همواره مهد تاریخ، فرهنگ و تمدن بوده است.

​محمد مدرسی روز چهارشنبه در همایش بین‌المللی خلیج فارس با اشاره سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه خلیج فارس یک دریای اسلامی و مرکز مهم انرژی برای همه جهان است، گفت: بر اساس اسناد و شواهد تاریخی، خلیج فارس همواره مهد تاریخ، فرهنگ و تمدن بوده است و هدف از برگزاری این همایش پاسداشت این مهم و گسترش تعاملات و مناسبات فرهنگی-اجتماعی در این حوزه تمدنی است.

او بابیان اینکه خلیج فارس بیش از آنکه یک منطقه جغرافیایی باشد یک حوزه معرفتی است، بیان کرد که بر همین اساس دانشگاه خلیج فارس از هرگونه فعالیتی که در راستای اعتلا و ذکر نام خلیج فارس باشد حمایت می‌کند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس با اشاره به پیشینه و فعالیت بیش از یک ربع قرنی این دانشگاه در حوزه علمی و پژوهشی می‌گوید: دانشگاه خلیج فارس بر حوزه‌های زیست، تمدن و تاریخ خلیج فارس فعالیت متمرکز دارد.

دبیر اجرایی همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس نیز در این همایش گفت: مسئله خلیج‌فارس ابعاد ملی و منطقه‌ای دارد و همین موضوع باعث شده که بازخورد خوبی از سوی محققان داخلی و بین‌المللی داشته باشیم و ندای خلیج فارس را در رسانه‌های داخلی و خارجی بلند آوریم.

حسن الهیاری با اشاره به اینکه دبیرخانه همایش بیش از ۱۷۰ عنوان چکیده و ۸۰ مقاله کامل را دریافت کرده است، عنوان کرد که از این تعداد ۲۴ مقاله از وزن علمی بالایی برخوردار بودند و در مورد از آن‌ها به عنوان مقالات برتر در جشنواره بین المللی خلیج فارس معرفی خواهند شد.

او با اشاره به اینکه مقالات دریافت شده از محققان کشور‌های ایران، ایتالیایی، آلمان، عراق، کویت، عمان، الجزایر، لیبی و سودان بوده است، گفت: برخی از محققان خارجی امکان حضور در همایش را نداشتند، اما به صورت ویدئو کنفرانسی سخنرانی خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.