اسکای‌نیوز:

احتمال نابودی انسجام اروپا در قبال بحران اوکراین

کشور‌های اروپایی به سبب بحران اوکراین با یکدیگر متحد شده اند، اما احتمال می‌رود اختلاف نظر درباره تحریم نفت روسیه این انسجام را از بین ببرد.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در گزارشی به بررسی موضوع تحریم‌های اروپا علیه روسیه بخصوص نفت این کشور پرداخت و گفت: مذاکرات اروپا درباره تحریم نفت روسیه از همانجا که متوقف شده بود از سر گرفته شد. مجارستان به عنوان برجسته‌ترین مخالف پیشنهاد اتحادیه اروپا برای تحریم نفت و گاز روسیه، تلاش‌ها برای تحریم نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را به شکست کشاند. این در حالی است که گروه هفت متعهد شده است وابستگی خود را به نفت روسیه به تدریج کاهش دهد.

در ادامه گزارش آمده است: ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان اعلام کرد پیشنهاد کمیسیون اروپا، وحدت اروپا را از بین می‌برد و خط قرمز‌ها را زیر پا می‌گذارد و بیشتر شبیه بمب اتمی است. مذاکرات در این باره روز ششم مه به حال تعلیق در آمد، اما امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به عنوان نوک پیکان در مسئله توقف واردات نفت از روسیه بار دیگر از طریق گفتگو با اوربان، تلاش‌های خود را برای دستیابی به راه حل از سر می‌گیرد. این مطلب را وزیر فرانسه در امور اروپا اعلام کرد. وی احتمال داد این هفته توافقی درباره تحریم نفت روسیه و ششمین بسته تحریم‌ها علیه این کشور به دست بیاید. این وزیر فرانسوی خواستار افزایش فشار‌ها بر روسیه شد و از تمدید مهلت برخی کشور‌ها برای تأمین نیاز‌های نفتی خود در صورت تصویب تحریم نفتی روسیه، خبر داد.

 کمیسیون اروپا روز چهارم مه پیشنهاد توقف واردات نفت روسیه از شش ماه دیگر و فرآورده‌های نفتی تا پایان سال را مطرح کرده بود. تصویب چنین چیزی برای کشور‌های اتحادیه اروپا و در صدر آن‌ها مجارستان کار ساده‌ای نیست. مجارستان سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۵ درصد از نفت مورد نیاز خود را از روسیه وارد کرده است. بلغارستان و فنلاند نیز شرایط مشابهی دارند. در این میان فرانسه که به شدت چنین تحریم‌هایی علیه روسیه را دنبال می‌کند، فقط یازده درصد از نیاز نفتی خود را از روسیه وارد کرده است به همین علت می‌تواند برای تأمین این مقدار به سراغ منابع دیگر برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار