بیست و دومین کنگره بین‌المللی انجمن ناباروری ایران به صورت مجازی همزمان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و شیراز و مرکز درمان ناباروری رویان در تهران آغاز به کار کرد.

رییس انجمن ناباروری ایران با بیان این که بیش از پنج میلیون زوج در کشور نیازمند دریافت خدمات درمان ناباروری هستند، گفت: در این همایش عوامل ناباروری در سه شاخه علمی مرتبط با مشکلات ناباروری بانوان، مشکلات ناروری مردان و زیرمجموعه‌های جنین شناسی نظیر ژنتیک، ایمنی شناسی و سلول‌های بنیادی بررسی می‌شود.

محمدابراهیم پارسانژاد گفت: در این همایش سه روزه نشست‌های تخصصی از جمله اخلاق در درمان ناروری و کارگاه‌های آموزشی سونوگرافی در بیمارستان حضرت زینب که مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز برگزار می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رییس این همایش علمی گفت: در زمان حاضر ۱۱۰ مرکز ناباروری در ایران فعالیت دارند که همگام با مراکز پیشرفته دنیا، خدمات تشخیصی و درمانی به زوج‌های نابارور ارایه می‌دهند.

عالم تاج صمصامی، دبیر اجرایی این همایش بین المللی نیز گفت: در این همایش اساتید ناباروری از سراسر ایران و پژوهشگرانی از ۵ کشور دنیا به ارایه آخرین یافته‌های علمی در زمینه تشخیص و درمان ناباروری می‌پردازند.

او، بررسی عوامل نارسایی زودرس تخمدان و ناباروری در بانوان با سن کم، همچنین یائسگی زودرس و مشکلات تخمک گذاری و بیماری‌های مربوط به تخمدان را از دیگر محور‌های این همایش برشمرد.

استاد تمام زنان و زایمان و فلوشیپ ناباروری دانشگاه علوم شیراز گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد زوج‌های ایرانی با مشکل ناباروری مواجه هستند.

بیست و دومین همایش بین‌المللی انجمن ناباروری ایران تا بیست و سوم اردیبهشت ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار