مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در تانزانیا برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) ۱۴ خرداد در تانزانیا برگزار می‌شود.

 

 رایزن فرهنگی کشورمان در تانزانیا می‌گوید: به مناسبت بزرگداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ۱۴ خرداد ماه امسال مراسمی با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران و دپارتمان فلسفه و مطالعات ادیان دانشگاه دارالسلام برگزار می‌شود.

او این سخنان را در برابر مایکل لیاکوروا رئیس دپارتمان فلسفه و مطالعات ادیان دانشگاه دارالسلام مطرح و با اشاره به تفاهم نامه جدید امضا شده بین دانشگاه تهران و دارالسلام بر لزوم تقویت و تداوم همکاری‌های فی مابین تاکید کرد.

به گفته پیرانی بسیاری از دستاورد‌های کشور‌های غربی از کتاب‌های دانشمندان و علمای کشور‌های اسلامی به ویژه ایران مانند بزرگانی، چون بوعلی سینا و ملاصدرا به دست آمده است.

رئیس دپارتمان فلسفه و مطالعات ادیان دانشگاه دارالسلام هم در این دیدار با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه بین دو دانشگاه تهران و دارالسلام گفت ما سال‌ها به دنبال این تفاهم‌نامه بودیم و همکاران رایزنی فرهنگی چندین سال برای امضای آن تلاش کردند.

به گفته او جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی می‌تواند نقطه نظرات خود را در مورد اسلام و فلسفه اسلامی با مردم تانزانیا به اشتراک بگذارد.

گفتنی است مقرر شد دو سخنران  از سوی این دانشگاه برای مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و ۲۰۰ نفر از دانشجویان در این مراسم شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار