وزیر علوم:

شرکت‌های دانش بنیان متناسب با تولید از تسهیلات بهره مند می‌شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بهره‌مندی شرکت‌های دانش بنیان متناسب با میزان تولید و توانمندی خود خبرداد.

محمدعلی زلفی گل گفت: شرکت‌های دانش بنیان متناسب با میزان تولید و توانمندی خود و در راستای تولید و اشتغالزایی می‌توانند از تسهیلات صندوق‌های پژوهش و فناوری بهره‌مند شوند.

او گفت: در هر استان، صندوق پژوهش و فناوری وجود دارد که در کنار صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه فعالیت آن‌ها تسهیلات ارائه می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر بیش از ۶۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که با توجه به شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی» تمهیداتی اندیشیده شده که با بهره گیری از ظرفیت‌های وزارت علوم، بهداشت و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه‌ها تلاش شود شرکت دانش بنیان توسعه یابد.

زلفی گل گفت:هم اکنون ۲۵۰ مرکز رشد در وزارت علوم و ۴۹ پارک علوم و فناوری در کشور وجود دارد که بستر‌های سخت و نرم افزاری و مناسب را برای زایش و رویش شرکت‌های دانش بنیان فراهم می‌نمایند.

او گفت: دانشگاه حکیم سبزواری از دانشگا‌های در حال توسعه است که ظرفیت‌های خوب و بزرگی دارد که در بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور این دانشگاه این باور در ما ایجاد شد که احداث پارک علم و فناوری در سبزوار یک ضرورت است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با پیگیری مسئولان سبزوار زمین ۱۰۰ هکتاری در اختیار پارک علم و فناوری قرار داده شود تا وزارت علوم مجوز تاسیس این پارک را صادر نماید.

زلفی گل گفت: همچنین در دانشگاه حکیم سبزواری شرایط برای ایجاد پردیس علم و فناوری فراهم است که وزارت علوم با تقاضای این دانشگاه در خصوص این پردیس موافقت و مجوز آن را صادر می‌کند.

او گفت: مرکز نوآوری و مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری در کنار پردیس علم و فناوری شرایطی را ایجاد خواهد کرد که شرکت‌های دانش پایه و هسته‌های فناور فضای مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی خود آغاز نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.