مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس پیش بینی، امسال ۸ تا ۹ میلیون تن گندم از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار گندمزار کشور برداشت می‌شود.

 

سهراب سهرابی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده که بیشترین مربوط به استان خوزستان با حدود ۸۰۰ هزار تن گندم است.

او  گفت: در طرح کشت قراردادی  و حمایت از کشاورزان اراضی زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرد و کشاورزان از نهاده‌های مورد نیاز، کود‌های شیمیایی، سموم، علف کش، حشره کش و قارچ کش برای کشت و کار بهره مند می‌شوند.

سهرابی گفت: دولت با هدف حمایت از طرح جهش تولید و افزایش بهره وری تولید این محصول راهبردی، از چهار میلیون و ۴۰۰هزار هکتار از دیمزار‌های ۱۸ استان کشور حمایت می‌کند.

او گفت: دولت  حمایت ویژه‌ای از سطح زیر کشت اراضی دیم هم انجام می‌دهد و نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان از جمله انواع کود‌های شیمیایی، محلول، انواع سموم و آموزش و ترویج را برای این قشر تامین می‌کند.

مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی همچنین برنامه‌های سال زراعی آینده را پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات، ادوات دنباله بند، تدارک کود‌های شیمیایی و کاهش قیمت کود‌های پتاسه و فسفاته برای تعادل سازی و کیفیت بهتر محصول در دستور کار قرار داد.

سهرابی گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب اردیبهشت  پیش بینی می‌شود شاهد افزایش برداشت و خود اتکایی این محصول در کشور باشیم.

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.