جشنواره اذان منتظران گامی درجهت احیای معونیت

جشنواره اذان منتظران در جهت احیای تفکر دینی، حیات طیبه و معنویت انجام شده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور جشنواره سراسری اذان منتظران را پاسخی به تهاجم فرهنگی دشمن دانست.

 سید احمد زرهانی پیش از ظهر امروز در اختتامیه جشنواره سراسری اذان منتظران گفت: برای مقابله با هجمه دشمن باید در سطح کشور برنامه‌های متعددی داشته و اذهان مردم را به سمت معنویت سوق دهیم.

او با تشریح نظریات غرب پیرامون شکل‌گیری تمدن‌های جدید گفت: ساموئل هانتینگتون در کتابی اعلام کرد دو فرهنگ و تمدن کنفسیوس با رویکرد اقتصادی و تمدن اسلامی با رویکرد بازگشت با معنویت و دین در حال طلوع بوده و تمدن غرب نیز وارد دوران افول شده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: لشگرکشی‌های بوش پسر و دیگران به کشور‌های اسلامی نیز مبنی بر این نظریه رخ داد تا مانع از طلوع تمدن اسلامی در جهان شوند.

زرهانی گفت: اگرچه دنیای غرب تلاش بسیاری در این راستا کرد، اما سنت خدا بر این است که آن‌ها نتوانند مانع این طلوع شوند.

او  با این توضیح که فوکویاما نیز در تزی گفته به پایان تاریخ نزدیک می‌شویم، گفت: برگزاری اذان منتظران پاسخی به این نظریه پرداز است چرا که اذانی که در ۵ قاره سر داده می‌شود استقبالی برای یک حکومت واحد جهانی در پایان کار است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: انقلاب اسلامی و درختی که امام خمینی (ره) آن را کاشته، شهدا با خون خود آبیاری کرده و رهبر معظم انقلاب از آن حفاظت می‌کنند مطلعی بر ظهور منجی عالم بشریت است.

زرهانی گفت: این انقلاب زمینه‌ای برای دگرگون ساختن حرکت تاریخ از مادی گرایی به سمت جهان بینی توحیدی است.

او گفت:  جشنواره اذان منتظران گامی است که در دولت جدید به موازات تلاش‌های اقتصادی، در جهت احیای تفکر دینی، حیات طیبه و معنویت انجام شد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت:  جشنواره فرهنگی فجر تا فجر آغاز شده برای اجرای آن همه استانداران، ائمه جمعه و متفکران پایان کار آمده اند، جشنواره‌ای که اختتامیه آن در دهه فجر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

زرهانی حضور گسترده کودکان، نوجوانان و جوانان در این جشنواره را نقطه قوت این جشنواره دانست که باید برای آن خوای متعال را شکر کرد.

به گفته او دشمن تلاش می‌کند فکر جوانان را از معنویت به سمت مادیات منحرف کند که برای تحقق این هدف خود نیز تولیداتی دارد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت:  از سال گذشته استان همدان برای اجرای این جشنواره با تمام قوت پای کار آمده و ما اهمالی از آن‌ها ندیدیم .

او گفت:  اینکه بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، نشانه‌ای از توفیق این حرکت علمی و فرهنگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار