مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۹ میلیون و ۳۰ هزارو ۱۹۷ راس دام بر علیه بیماری‌های مختلف دام در سطح استان واکسینه شده است.

بهلول تکلوی گفت: در سال گذشته ۹ میلیون و ۳۰ هزارو ۱۹۷ راس دام بر علیه بیماری‌های مختلف دام و ۲۲۲ میلیون و ۵۸۸ هزارو ۱۸۳ قطعه طیور بر علیه بیماری‌های مختلف طیور مایه کوبی شد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه این حجم از عملیات با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی بر علیه بیماری‌های مهم و استراتژیک دام و طیور انجام شد، گفت: مایه کوبی دام و طیور به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر و براساس شاخص‌های توسعه بهداشتی استان و طبق جدول زمانبندی صورت می‌گیرد.

تکلوی با تاکید بر اینکه بیماری‌های مختلف دام و طیور به صورت شبانه روزی رصد و پایش می‌شود می‌گوید: عملیات مایه کوبی جمعیت دام و طیور استان اردبیل امسال نیز با قدرت در حال انجام است و از ابتدای سالجاری بالغ بر ۵۰۰ هزار راس دام عشایر قبل از کوچ به صورت کاملا رایگان تحت پوشش واکسیاسیون برعلیه بیماری تب برفکی و طاعون نشخوار کنندگان کوچک قرار گرفته است.

او با اشاره به اصلاح ارز ترجیحی عنوان کرد اصلاح ارز ترجیحی هیچ تاثیری بر قیمت دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامی ندارد و فعالان صنعت حوزه دام و طیور و بهره برداران دامپزشکی نگرانی در این مورد نداشته باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل می‌گوید: با تمهیدات اندیشیده شده واکسن و دارو‌های مختلف دام و طیور به اندازه کافی و نیاز استان موجود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

تکلوی در پایان گفت: در سایه تلاش شبانه روزی، از نظر بیماری‌های دام و طیور یکی از استان‌های پاک کشور هستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.