مدیران و فرمانداران در تخصیص اعتبارات به اولویت‌ها و وضعیت منطقه توجه کنند

استاندار اردبیل گفت: مدیران و فرمانداران استان در تخصیص اعتبارات، اولویت‌ها و وضعیت منطقه را مد نظر قرار داده و تصمیم‌گیری کنند.

سیدحامد عاملی گفت: اجرای برنامه پیشرفت استان اردبیل جزو مطالبات از مدیران و فرمانداران است و تحقق این موضوع نیز باید توام با نگاه حل‌المسائلی مسؤولان همراه باشد و لازم است مدیران و فرمانداران در تخصیص اعتبارات، اولویت‌ها و وضعیت منطقه را مد نظر قرار داده و تصمیم‌گیری کنند.

استاندار اردبیل در نشست شورای اداری استان گفت: مدیران با تصمیم‌گیری‌های خود نقش مهمی در سرنوشت مردم و استان اردبیل دارند و باید با وسعت نظر در حیطه وظایف خود به گره‌گشایی از کار مردم بپردازند که این گره‌گشایی از کار مردم و تلاش برای پیشرفت استان، دارای اهمیت بوده و از جمله ضرورت‌هایی است که به‌صورت مستمر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

عاملی می‌گوید: پرهیز از نگاه تنگ‌نظرانه از جمله عوامل مهم رفع عقب‌ماندگی استان خواهد بود و تقویت وحدت و همدلی نیز از دیگر عوامل رشد و ترقی است که باید از هر گونه تفرقه‌افکنی پرهیز شود.

او گفت: در استان اردبیل توجه به زیرساخت‌های حوزه تولید به‌ویژه دانش‌بنیان که می‌تواند اقتصاد استان را به پیش ببرد، جزو اولویت‌ها بوده و باید به دور از پراکنده‌کاری در این بخش، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار اردبیل گفت: از ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری و معادن استان اردبیل به شکل مناسبی در تولید ثروت و درآمدزایی بالا استفاده نشده است که در این بخش‌ها راهبرد‌های تحول‌آفرین تدوین می‌شود.

عاملی گفت: این راهبرد‌ها به همه بخش‌های مرتبط ارائه می‌شود و باید با اجرایی کردن آن، زنجیره تولید و استفاده بهینه از منابع در راستای ثروت‌آفرینی و ارتقای استاندارد‌های زندگی مردم عملیاتی گردد.

او می‌گوید: پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل از سوی مدیران اهمیت دارد و بخش قابل توجهی از این مصوبات مربوط به سال‌جاری بوده که باید اقدامات جدی در خصوص اجرایی شدن آن‌ها انجام شود.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به میزان منابع بالای ملی در مقایسه با منابع تخصیص‌یافته به استان، تلاش مدیران و مسؤولان استانی برای جذب اعتبارات ملی از جمله ضرورت‌های کاری است.

عاملی گفت: با جذب اعتبار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی به‌صورت نقدی در نیمه دوم سال گذشته به استان اردبیل، عمده پروژه‌های زیرساختی از جمله راه و راه‌آهن که اجرای آن‌ها متوقف یا کند شده بود، فعال شده است.

او می‌گوید: توجه به حفظ سرمایه‌های اجتماعی استان اردبیل از جمله برنامه‌ریزی‌های اساسی در حوزه فرهنگی و اجتماعی بوده و در این راستا کارگروهی با حضور فعالان اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده که در راستای همفکری برای حفظ سرمایه‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت خواهد کرد.

استاندار اردبیل گفت: توجه جدی مدیران به تربیت منابع انسانی موثر از بین جوانان شایسته و دارای پتانسیل مهم بوده چراکه کاهش کارایی منابع انسانی در دستگاه‌های اداری به‌نفع جامعه نیست و باید با جوان‌سازی و ارتقای جوانان شایسته، زمینه تحول در مجموعه‌های اداری را فراهم کنیم.

عاملی می‌گوید: همچنین برگزاری دیدار‌های مردمی و حضور مدیران در شهرستان‌های استان دارای اهمیت بوده و لازم است اقدامات و خدمات ارائه‌شده دستگاه‌ها، از طریق رسانه‌ها به مردم ارائه شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.