نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید در شرایط فعلی نهاد‌های نظارتی تلاش بیشتری داشته باشند تا بحران‌های کاذب رفع شوند.

آیت الله عبادی در دیدار با قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن تلاش می‌کند تا از هر سویی به بهانه‌های مختلف از موقعیت سوء استفاده کند و جامعه را ناامید سازد.

او گفت:مشکلات و قرض‌های دولت قبل، بار مضاعفی بر دوش دولت سیزدهم گذاشته است و گرفتن ارز ۴۲۰۰ تومانی به کسانی که به دنبال اغراض خود کالای اساسی وارد نمی‌کردند از جمله موارد مهمی است که دولت سیزدهم با ٱن مواجه است.

آیت الله عبادی گفت: مسائل جدیدی در جهان پیش آمده و صاحب نظران در مورد آن ابراز نگرانی می‌کنند، اما آنچه که مهم است موضع گیری غربی‌ها بر سر این مسائل است که بیشتر موضوعات آن هم مربوط به شرایط کنونی ایران است.  

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پاسخ ما به دشمنان همان بصیرت و هوشیاری است.

او گفت: با توجه به شرایط جدید، این  نحوه خرید غیرمتعارف است و آسیبی است که توسط خود مردم ایجاد می‌شود.

آیت الله عبادی گفت: باید نیرو‌های نظارتی با جدیت بیشتری به کار خود اهتمام ورزند تا بحران کاذب رفع شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این مسائل با هدایت و درایت مردم پشت سر گذاشته می‌شود و جامعه به آرامش می‌رسد.

او از کالابرگ الکترونیکی به عنوان پیشنهاد خوب دولت یاد کرد که جلوی قاچاق را خواهد گرفت و جامعه را در آینده به ثبات خواهد رساند.

قناعت استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار با اعلام گزارش از طرح جدید سیاست نظام و دولت گفت: طرحی که در حال اجرا است، طرح نظام و دولت است.

او گفت: ارز ترجیحی حذف نمی‌شود بلکه از وارد کننده به شهروند ارائه خواهد شد.

قناعت گفت: در این طرح به دنبال مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها هستیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: طرحی که دولت در دست اجرا دارد کاری است که سال‌ها پیش باید انجام می‌شد و حالا تبدیل به یک بیماری شده و اکنون در حال جراحی آن هستیم.

او گفت: اگر این بیماری جراحی نشود ۵ سال آینده نظام هرچه منابع دارد را باید صرف شارژ ارز ترجیحی کند.

قناعت گفت: ۴۵ تا ۶۵ درصد غلات جهان را روسیه و اوکراین تأمین می‌کنند و گرانی آرد و گندم و اقلام اساسی مردم در جهان دستخوش تغییرات شده لذا تصمیم نظام بر این است که جراحی انجام شود و قوه قضاییه و مجلس و نیرو‌های نظامی برای هر چه بهتر اجرایی شدن این طرح در کنار دولت هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۱۵ میلیون نفر در کشور‌های همسایه از آرد ایران استفاده می‌کنند که ما در طرح جدید به دنبال آن هستیم این وضعیت را سامان دهیم.

او گفت: با اجرای طرح جدید ۶ تا ۸ میلیون نفر از دهک‌های پایین قدرت خریدشان بالا می‌رود.

قناعت گفت: خراسان جنوبی یکی از چرخه‌های تولید مرغ و تخم مرغ در کشور است و هم اکنون هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تن مرغ در انبار‌های استان ذخیره است و هیچ مشکلی در تأمین اقلام اساسی نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.