تلاش دموکرات‌های آمریکا برای پرونده‌سازی علیه روسیه

چند مقام دموکرات آمریکا از شرکت تکنولوژی متا خواستند تا داده‌های اطلاعاتی علیه روسیه را بایگانی کند.

۴ مقام دموکرات از کنگره آمریکا در نامه‌ای به شرکت تکنولوژی پلتفرم «متا» خواستار بایگانی داده‌های اطلاعاتی علیه روسیه در تحولات کنونی اوکراین شدند.

ان‌بی‌سی نیوز با استناد به نامه‌ای که این مقام‌های آمریکایی به «مارک زاکربرگ» مدیر عامل متا (شرکت مادر پلتفورم‌هایی از قبیل فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام) فرستاده‌اند نوشت: «چهار دموکرات بلندپایه کنگره روز پنجشنبه درخواست‌های رسمی برای مدیران اجرایی متا فرستاده و از آن‌ها خواستند تا محتوایی که می‌تواند به عنوان مدرک جنایات جنگی روسیه در اوکراین استفاده شود را بایگانی کنند.»

در بخشی از متن این نامه آمده است: «ما نامه‌ای نوشتیم تا متا را تشویق به بایگانی محتوای به اشتراک گذاشته شده در پلتفرم‌هایش کنیم، زیرا این اقدام به طور بالقوه می‌تواند به عنوان مدرک مورد استفاده قرار گیرد، در حال حاضر دولت آمریکا و ناظران بین‌المللی حقوق بشر درباره جنایات جنگی در روسیه، جنایات علیه بشریت و سایر جنایات در اوکراین تحقیق می‌کنند.»

این ۴ نماینده دموکرات به طور خاص از این رسانه‌های اجتماعی می‌خواهند که «محتوا خود را با برچسب‌هایی به‌عنوان حاوی شواهد بالقوه جنایات جنگی و سایر جنایات، علامت‌گذاری کنند». شرکت متا هنوز پاسخی به این درخواست نداده است.

در حال حاضر ۷۸ روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و در طول این مدت مقام‌های آمریکایی در تلاش بوده اند تا روسیه را به جنایت جنگی در اوکراین متهم کنند.

فروردین ماه سال جاری، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در اظهاراتی تهاجم روسیه به اوکراین را «نسل‌کشی» عنوان کرد و گفت که ولادیمیر پوتین به سادگی می‌خواهد حتی امکان فکر کردن افراد به اوکراینی بودن را از بین ببرد.

وزیر خارجه آمریکا نیز پیشتر گفته بود: واشنگتن معتقد است مسکو در اوکراین در حال ارتکاب جنایت علیه بشریت است و باید پاسخگو باشد.

این در حالی است که کاخ کرملین اعلام کرده توصیف بایدن از پوتین به عنوان یک جنایتکار جنگی، از سوی رئیس کشوری که صد‌ها هزار نفر را در جهان کشته است، گناهی نابخشودنی است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار