مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پیش از این دو دستگاه ام آر آی ۱.۵ تسلا در بیمارستان امام حسین (ع) و بیمارستان فارابی نصب شده و شاهد نصب سومین دستگاه در بیمارستان طالقانی هستیم.

شیرزادیان گفت : دستگاه از کیفیت بالای تصویر برخوردار است و سرعت تصویربرداری هم در آن بالاست که همین امر از استهلاک زودهنگام دستگاه جلوگیری می‌کند.

به گفته مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعتبار راه اندازی بخش ام آر آی بیمارستان طالقانی بیش از ۳۰ میلیارد تومان است این میزان هزینه شامل خرید دستگاه و شامل راه اندازی بخش ام آر آی است.

 یک دستگاه دیگر ام آر آی برای بیمارستان اسلام آبادغرب خریداری شده این دستگاه تحویل بیمارستان شده و به زودی نصب می‌شود.

فاکتور‌های خاصی از جمله فاکتور جمعیتی برای نصب دستگاه ام آر آی در شهرستان‌ها لحاظ می‌شود، در حال حاضر سه شهرستان اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و کنگاور واجد این شرایط هستند که ام آر آی شهرستان اسلام ابادغرب تامین شده است.

طی چهار سال گذشته تعداد این دستگاه‌ها در استان ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های استان بجز گیلانغرب دستگاه سی تی اسکن داریم و نیازی به ارجاع بیماران این شهرستان‌ها به مرکز استان در این زمینه نیست.

افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کودکان

رئیس بیمارستان کودکان کرمانشاه گفت : بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کودکان کرمانشاه با ۱۶ تخت افتتاح شد.

فریبا ویسی گفت: این بخش در فضایی به مساحت ۴۲۰ مترمربع و با ۱۶ تخت بستری و تجهیزات پزشکی مطابق با استاندارد‌های روز و ۲ اتاق ایزوله و اتاق‌های پشتیبان با طراحی زیبا به بهره برداری رسید.

این بخش با اعتباری حدود ۲۶۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

در ابتدا تعداد تخت picu هشت تخت بود که با توجه به افزایش بار مراجعات و ریفرال بودن مرکز و بیماران در انتظار تخت ویژه در سال‌های اخیر و به ویژه در ۲ سال اخیر همزمان با شیوع کرونا نیاز به افزایش تخت‌های picu بیش از پیش محسوس بود.

ماهانه حدود ۱۰ هزار نفر به اورژانس این بیمارستان مراجعه می‌کنند و بالغ بر یک هزار کودک نیز بستری می‌شوند.

این بیمارستان تنها مرکز تشخیص و درمان بیماری‌های خون و آنکولژی و همچنین بیماری‌های متابولیک از قبیل دیابت، فنیل کتونوری و فلوسیتومتری استان کرمانشاه است و ۲۵ فوق تخصص و متخصص رشته‌های مختلف کودکان در این مرکز فعالیت می‌کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.