سخنگوی سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا بر تلاش جامعه بین المللی برای نجات برجام تاکید کرد.

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه بر تمایل خود برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران و تلاش برای احیای موفقیت آمیز آن تاکید کرد، زیرا این توافق بخش مهمی از معماری منع اشاعه هسته‌ای است.

پیتر استانو، سخنگوی سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری روزانه کمیسیون اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: جامعه بین‌الملل خواهان بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است، زیرا این توافق بخش مهمی از ساختار منع اشاعه هسته‌ای است.

استانو تاکید کرد جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا «هر اقدام ممکنی را برای به پایان رساندن موفقیت‌آمیز مذاکرات جاری انجام خواهد داد». نقش هماهنگ کننده این است که تمام تلاش خود را برای حفظ این توافق و به نتیجه رسیدن موفقیت آمیز انجام دهد. این چیزی است که در وین اتفاق افتاد.

سخنگوی اتحادیه اروپا با اشاره به سفر انریکه مورا، معاون جورپ بورل به ایران گفت: «مورا برای پیشبرد این مذاکرات و روابط دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا به تهران رفت.»

روز گذشته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد پیش نویس توافق هسته‌ای در مذاکرات وین تقربیا آماده است و باید به زودی نهایی شود. جوزپ بورل، در حال بررسی سناریویی است که به وسیله آن، نام سپاه از تحریم‌ها حذف شود؛ اما سایر بخش‌های سپاه و شاخه‌های آن همچنان تحت تحریم باقی بمانند.

کشور‌های غربی در حالی از تمایل برای احیای برجام سخن می‌گویند که به تازگی سنای آمریکا در اقدامی خلاف مفاد توافق، اقدام به تصویب طرح‌های ضد ایرانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
7891
۰۳:۲۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
التماس نکن.
آخرین اخبار