همه کالاهای اساسی به اندازه کافی در بازار هرمزگان وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان گفت: کنترل و تنظیم بازار و تامین و توزیع کالاهای اساسی در هرمزگان با همکاری، هماهنگی و مدیریت خوب در استان صورت گرفته و هرمزگان عملکرد خوبی در این زمینه داشته و آرامش و ثبات در بازار استان هرمزگان، وجود دارد.

 علی فیروزی در نشست ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان گفت: اکنون به اندازه کافی کالاهای اساسی از جمله مرغ، روغن، برنج و شکر در سطح همه شهرها و روستاها در تمامی شهرستان‌های استان هرمزگان وجود دارد و در انبارهای استان نیز به اندازه کافی کالاهای اساسی ذخیره‌سازی شده موجود است و نگرانی از این بابت وجود ندارد و توزیع کالاهای اساسی از جمله روغن در سطح همه مناطق استان انجام شده است.

او گفت:با وجود اینکه معمولا در روزهای پنجشنبه، کشتار در کشتارگاه های مرغ اتفاق نمی افتاد، اما با تدابیر اتخاذ شده، شب گذشته کشتار مرغ در استان انجام شده و مرغ گرم در سطح استان توزیع شده و مشکلی در این خصوص در بازار دیده نمی‌شود.

فیروزی گفت: در همه شهرستان‌های استان هرمزگان، بررسی ها به طور مستمر انجام می‌شود و اگر به هر دلیلی کوچکترین تنش قیمت و کمبود کالا باشد، بلافاصله با همکاری خوبی که در استان وجود دارد.

او با بیان اینکه سامانه تلفنی 124 در خدمت مردم شریف استان هرمزگان است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات در بازار از جمله گرانفروشی و احتکار، موارد را از طریق تماس با شماره تلفن 124 گزارش دهند، گفت: این سامانه به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و علاوه بر آن بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و همچنین تعزیرات حکومتی استان، در قالب گروه‌های بازرسی مشخص به صورت گسترده در سطح همه شهرستان‌های استان هرمزگان در حال نظارت بر بازار هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان  گفت: اگر تخلف و احتکاری در بازار صورت گیرد، با توجه به قانون جدید تعزیرات حکومتی که شدت برخورد قانونی با تخلفات را بسیار افزایش داده است و به عنوان نمونه برای عدم درج قیمت تا سقف 10 میلیون تومان می‌تواند جریمه در نظر بگیرد، قطعا با کسانی که بخواهند احتکار کالا یا گرانفروشی انجام دهند و با کالاهای اساسی سوداگری داشته باشند و مردم را دچار مشکل کنند، با آنها به عنوان اخلالگر در نظام اقتصادی طبق قانون برخورد قضایی خواهد شد.

او گفت: نظارت‌های خوبی در حال انجام است و موارد احتکار کالا طی چند روز گذشته و انبارهایی که در آنها احتکار صورت گرفته بود، با رصد دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی استان، شناسایی و با احتکار کنندگان برخورد شده و کالاهای آنها در اختیار قرار گرفته و در چرخه بازار توزیع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار