مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: اصفهان رتبه سوم میزان تشکیل پرونده های نزاع را در بین دیگر استان های کشور دارد که طی سال های گذشته هم در همین جایگاه بوده است.

منصور فیروزبخت گفت: بیش از ۴۱ هزار نفر به دلیل نزاع در استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفتند که افزون بر ۲۶ هزار نفر آنان مرد و مابقی زن بودند.

این آمار نسبت به سال ۹۹ نزدیک به ۲ هزار نفر افزایش یافته که با تشکیل پرونده قضایی برای رسیدگی و صدور رای و تعیین دیه به پزشکی قانونی معرفی شده اند.

به گفته او اصفهان رتبه سوم میزان تشکیل پرونده‌های نزاع را در بین دیگر استان‌های کشور دارد که طی سال‌های گذشته هم در همین جایگاه بوده است.

بیشترین پرونده‌های نزاع مربوط به شهرستان‌های اصفهان، لنجان و خمینی شهر بوده و خور و بیابانک کمترین میزان را دارد.

فیروزبخت می‌گوید پزشکی قانونی فقط معاینه و میزان جراحت را مورد بررسی قرار می‌دهداما عوامل و ابزار نزاع برای این نهاد مشخص نبوده و محاکم به این مولفه‌ها پرداخته و تحلیل می‌کنند.

او به فوت ۶۱ نفر ناشی از گاز گرفتگی و ۴۷ نفر به دلیل غرق شدگی در سال گذشته پرداخت و گفتد: این دو عامل مرگ به ترتیب رشد ۲۲ درصدی و کاهش ۴۶ درصدی نسبت به سال ۹۹ داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: از میان کل آمار غرق شدگی هفت نفر زن بوده اند، که این افراد در استخر‌های شنا و کشاورزی، دریاچه‌های طبیعی و مصنوعی، چاه‌های آب و حوض و کانال‌ها دچار خفگی شده اند.

استان اصفهان به لحاظ تعداد مراجعان سرپایی رتبه سوم را در کشور پس از تهران و خراسان رضوی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار