بازاریان و مردم با مروت و جوانمردی دولت را در اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی یاری دهند

امام جمعه همدان گفت: مردم از ذخیره کالا خودداری کنند و ایثار و مودت را جایگزین نگاه‌های مادی کنند تا از این شوک اقتصادی خارج شویم.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی از محل بیت المال به واردکنندگان پرداخت می‌شد، اما طبق آمار‌های موجود بخش فراوانی از این ارز نصیب دلالان و قاچاقچیان شد و اجناس وارد شده را با قیمت دلار ۲۵ هزار تومانی در کشور می‌فروختند.

اودر ادامه گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب رانت و فساد‌های فراوان شده بود، طبق آمار‌های ارائه شده هزار و ۲۵۰ پرونده تخلف در سه سال گذشته برای سوءاستفاده کنندگان از این ارز در قوه قضائیه تشکیل شده است.

امام جمعه همدان گفت: دولت سیزدهم با تورم بسیار بالایی مواجه است که بخش بزرگی مربوط به ارز ترجیحی است و اجماع نسبی در کشور وجود دارد که وضعیت یارانه باید اصلاح شود.

به گفته شعبانی موثقی؛ طرح اصلاح ارز با شهامت دولت در حال اجرا ست تا یارانه پرداختی از مسیر غلط به راه درست هدایت شود و امیدواریم که موفق شود.

او اجرای درست این طرح را ضروری بیان کرد و گفت: یارانه‌ای که به حساب خانوار‌ها واریز شده مربوط به چهار قلم کالا است و نگرانی مردم از گران شدن بقیه اجناس دغدغه به جایی است.

خطیب نماز جمعه همدان گفت: دولت برای بقیه اجناس یارانه‌ای پرداخت نمی‌کند و اصلاح ارز نباید بر نرخ مسکن، طلا و خودرو و دیگر اقلام خوراکی و پوشاک تاثیر بگذارد.

او به تشدید نظارت بر بازار توسط نهاد‌های نظارتی اشاره کرد و در ادامه می‌گوید: ابزار‌های کنترل در اختیار تعزیرات قرار گرفته تا با گران‌فروشی و احتکار مبارزه کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: پروانه کسب اصناف متخلف و محتکر باید باطل شود.

او گفت: جریمه نقدی کارساز نیست و با سودجویان و فرصت طلبان به شدت باید برخورد شود.

او کسبه و بازاریان را به جوانمردی و فتوت توصیه کرد و از آنان خواست شرایط اقتصادی را بیش از این به مردم سخت نکنند.

امام جمعه همدان گفت: مردم با رفتار‌های هیجانی به گرانی دامن نزنند و از هجوم به بازار پرهیز کنند، زیرا هیچ کمبودی در اقلام اساسی وجود ندارد.

شعبانی موثقی گفت: مردم از ذخیره کالا خودداری کنند و ایثار و مودت را جایگزین نگاه‌های مادی کنند تا از این شوک اقتصادی خارج شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۲۳:۰۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
من در منزل کوچکم و در یخچالکم چیزی بیشتر از کف دستم ذخیره نمیکنم. بیایید ببینید.