امام جمعه شیراز گفت: امروز بسیاری از گله‌ها به دلیل ریخت و پاش اعتبارات یا ناحق کردن یک حق یا نبود عدالت است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: جناب آقای خداپرست (مدیرکل تعاون فارس) جوان است، برای آنکه موفق شود باید از او حمایت کرد؛ جوان انرژی دارد، اما حمایت می‌خواهد و تجربیات بقیه افراد باید به کمک ایشان بیاید.

او گفت: به نظر بنده می‌رسد در دولت جناب آقای رییسی مدیران بعضا دیر تغییر می‌کنند، طبیعی است که هر مدیری منصوب می‌شود مورد رضایت همه نیست برخی موافق هستند و برخی مخالف، اما در شرایط فعلی کشور تا وقتی می‌شود با یک نفر کار کرد باید محکم کار را ادامه دهیم.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه در فضای کار و مدیریت دو مسئله مطرح است، موضوع اول را ممانعت از ریخت و پاش‌ها دانست و گفت: شاید در بخش‌های مختلف کشور مدیران حجم کارشان سنگین‌تر باشد، اما نوع مشکل شبیه هم است.

او  گفت: همه باید به دنبال جلوگیری از ریخت و پاش‌ها و هزینه کرد صحیح اعتبارات باشیم، امروز بسیاری از گله‌ها به دلیل ریخت و پاش اعتبارات یا ناحق کردن یک حق یا نبود عدالت است؛ هر چند در این راستا قوه قضاییه بیشتر درگیرست، اما می‌شود نظارت‌های درون سازمانی به نحوی باشد که کار به دستگاه قضایی کشیده نشود.

امام جمعه شیراز گفت: اگر از موضوع سلامت اقتصادی بگذریم نکته مهم دیگر همین بحثی است که مقام معظم رهبری هر سال می‌فرمایند؛ یعنی مسئله تولید و اشتغال که باید تغییر کند.

او با یادآوری اینکه راه و راه‌آهن در اشتغالزایی تاثیرگذار است، گفت: خوشبختانه پروژه مورد نیاز در این سبک در فارس زیاد داریم و اگر در این خصوص فعالیت شروع شود اشتغال زایی خوبی برای استان دارد.

امام جمعه شیراز گفت: اگر کار کنید مردم متوجه می‌شوند و حس می‌کنند. یعنی وقتی سرمایه گذاری و کار شروع شده و اشتغال ایجاد خواهد شد و این اقتدار اقتصادی و امنیت را ارتقاء می‌هد.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مجموعه تلاش‌های دولت جدید امیدواری ایجاد کرده است، اما درخصوص ورشکستگی شرکت‌ها باید فکری کنیم.

او گفت: بنده مطلبی خواندم که اگر مدیر تولید ثروت کند در کشور‌های مانند ژاپن از هزینه کردن برای او دریغ نمی‌کنند. مثلا در کشور ژاپن حق مدیریت ۸۰ درصد است و حق ثروت ۲۰ درصد و این مدیر را تشویق می‌کند

امام جمعه شیراز گفت: در نگاه اسلامی که دنبال عدالت هستیم باید به این نکته دقت شود که این مدیر است که ثروت را افزایش می‌دهد و اگر کنار رود شرکت ضرر می‌کند. مدیر اگر سالم و پاکدست است و تولید ثروت می‌کند به گونه‌ای از او حمایت کنید که تشویق شود تا بیشتر کارکند و از طرفی این حمایت‌ها به سلامت کار مدیر بیشتر می‌انجامد.

آیت‌الله دژکام گفت: در کشور‌های پیشرفته تر، پول به تناسب کاری که انجام می‌دهند پرداخت می‌شود و ما نیز باید این مسئله را به عنوان پایه عدالت در نظر بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار