مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: تا پایان امسال ۱۱ هزارکنتور برق به منظور کاهش خاموشی‌ها در زنجان هوشمند می‌شود.

جوادی گفت: ۱۰ هزارو ۷۶۴ کنتور هوشمند در استان داریم که از این تعداد ۳۹۷ کنتور طرح فهام ولتاژ اولیه و پنج هزارو ۹۰  کنتور هوشمند طرح فهام دیماندی ثانویه غیرمستقیم و چهار هزار و ۶۷۰ کنتور هوشمند طرح فهام دیماندی ثانویه مستقیم دیماندی است.

او می گوید: مدیریت مصرف برق مشترکان و کاهش خاموشی از مزایای هوشمندسازی شبکه برق است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با هوشمند شدن کنتور‌ها علاوه بر نظارت شرکت‌های برق بر میزان مصرف، مشترکان برق نیز در لحظه از میزان مصرف و هزینه‌های برق خود آگاه می‌شوند که این موضوع می‌تواند در کاهش مصرف برق تاثیر گذار باشد.

جوادی گفت: با جایگزینی کنتور‌های هوشمند، مشترکان می‌توانند به طور لحظه ای، میزان مصرف خود را بررسی و مطلع شده و از طرفی نیز به مدیریت بار شبکه کمک خواهند کرد.

او می گوید: سکسیونر‌های (کنترل خاموشی) استان نیز ۲۱۰ دستگاه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: شرکت موظف است همه کنتور‌های مشترکان را هوشمندسازی کند و مشترکان صنعتی، کشاورزی و مجتمع‌های تجاری در اولویت برنامه‌ها است.

به گفته جوادی  در هوشمندسازی کنتور‌های مشترکان خانگی، اولویت با مجتمع‌های بزرگ و برج‌ها است.

او می گوید: در بخش کشاورزی ۶ هزارو ۷۸، صنعتی هزار و ۷۰۸، تجاری هزار و ۷۸ کنتور، عمومی ۹۳۵ و روشنایی نیز ۲۱۷ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غمخوار مردم
۲۰:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
مسولئین مرفه شرکت برق الکی کنتور عوض کردین .شما بی عرضه ها کنتور های مکانیکی مردم استفاده می کنند شاید خانه های شما هم از آن باشد استفاده می کنید آمدن کنتورهای ما را کامپیوتری بود دوباره عوض کردن چرا چون آپارتمانه کسی پارکینگ خبر نداره در عوض مغازه هاو خانه های ویلایی هر جا میروم میبینم با فامیل بازی و مسایل دیگه کنتور قدیمی استفاده می کنند.خلاصه مدیریت شما صفر هست.