رییس اتحادیه مرغ گوشتی لرستان گفت: روند تامین و توزیع مرغ در این استان پس از اجرای طرح آزادسازی ارز ترجیحی و یارانه‌ها مطلوب است و مشکلی در خصوص فروش این کالای اساسی وجود ندارد.

محمدرضا کمالوندی گفت: پس از اعلام دولت برای جراحی بزرگ اقتصادی، قیمت مرغ التهاب کاذب داشت و باعث چند رقمی شدن این کالا شد، اما اکنون قیمت مصوب آن به ازای هر کیلوگرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی می گوید: هم اکنون توزیع روزانه ۷۰ تن مرغ در خرم آباد صورت گرفته است و اواسط هفته گذشته که شایعاتی مبنی بر گرانی کل کالا‌ها منتشر شد مرغ بیشتری وارد بازار شد و مردم از چهار تا ۱۸ عدد مرغ را خریداری کردند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات و انجام بازدید‌های متعدد مسوولان استان ادامه داد: شب نخست آزادسازی یارانه ها، نرخ هرکیلوگرم مرغ ۴۱ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شد و توزیع از جمعه با ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان انجام گرفت.

کمالوندی گفت: در حال حاضر دستگاه‌های نظارتی اشراف کامل بر بازار دارند و امنیت کاملی در بازار مرغ ایجاد شده است بنابراین به نمایندگی از کل مرغداران تضمین می‌دهیم مرغ به صورت کافی در گیشه‌های فروش موجود می‌باشد.

وی می گوید: باهمراهی مسوولان استانی، رصد و پایش کامل انجام شد و همراهی تولیدکندگان و بخش خصوصی کامل است تا دست دلالان و دزدان اقتصادی از یارانه ملت کوتاه شود.

وی با بیان اینکه ذخیره سازی کافی در خصوص بازار مرغ صورت گرفته است ادامه داد: سیاست‌های کلی جراحی اقتصادی را با نقش پررنگ و محوری تشکل‌های خصوصی انجام می‌دهیم که در این راستا از پارسال تاکنون ۸۰ تا ۹۰ جلسه کارشناسی برگزار شده و جلسات ادامه دارد.

کمالوندی گفت: مصرف روزانه مرغ در لرستان در شرایط عادی ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن است، اما اکنون برای افزایش این رقم به ۲۰۰ تن هدفگذاری شده است تا مشکلی ایجاد نشود.

وی می گوید: با همفکری و همگرایی بین بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی توانسته ایم برنامه جامع و کاملی در پیش بگیریم که برای مردم اطمینان بخش است.

به گفته وی در حال حاضر مرغ به اندازه کافی در لرستان وجود دارد و جوجه ریزی با حمایت دولت، تامین نهاده ها، افزایش سرمایه در گردش و تخصیص بسته‌های تشویقی بخش تولید انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.