بحث سنجش درآمد‌های غیر ثابت هم در تعیین دهک‌بندی‌ها مطرح است مانند درآمد‌هایی که از ناحیه مشاغل پاره وقت رسمی و غیررسمی و درآمد‌های دیگر در حساب اعضای خانوار قرار می‌گیرند.

از واریز یارانه‌های نقدی جدید در قالب اصلاح تخصیص ارز مرجع کالا‌های اساسی و جبران مابه‌التفاوت آن با نرخ ۲۳‌هزار تومانی ارز در بودجه ۱۴۰۱ به‌عنوان مهم‌ترین برنامه اقتصادی دولت یاد می‌شود. بر همین اساس، دولت می‌خواهد یارانه ارزی را به‌جای واریز به حساب وارد‌کنندگان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. براساس برنامه دولت در این طرح که از آن با عنوان توزیع عادلانه یارانه‌ها یاد می‌شود، یارانه‌های نقدی و معیشتی حذف و در دل سازوکار افزایش قدرت خرید در قالب یارانه غیرنقدی قرار می‌گیرند. با توجه به این‌که میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه هم اعلام کرده که یارانه‌های جدید پس از استقرار سامانه مخصوص و اتصال کارت واریز یارانه به این سامانه، دیگر به‌صورت نقدی پرداخت نمی‌شوند، انتظار می‌رود که برنامه دولت برای حمایت از معیشت خانوار‌ها به صورت جدی‌تری دنبال شود.

چند روز پیش، خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه در سازمان هدفمندی یارانه‌ها، خبر داد که یارانه نقدی جدید به حساب ۷۲میلیون نفر معادل میلیون خانوار واریز شده‌است. این در حالی است که نحوه توزیع دهک‌های درآمدی از آذر ماه سال ۸۹ که اولین مرحله یارانه نقدی واریز شد، اعلام نشده‌است.

تاکنون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسؤول پیاده‌سازی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان شاخص‌های کمی مربوط به توزیع خانوار‌ها در دهک‌های درآمدی را به صورت تفکیک شده اعلام نکرده، اما حجت‌ا... عبدالملکی، وزیر رفاه اعلام کرد: «۱۰ متغیر و شاخص برای دهک‌بندی یارانه‌ها درنظر گرفته شده‌است.»

با توجه به این‌که یارانه نقدی ۴۵‌هزار و ۵۰۰ تومانی به حدود ۷۲میلیون نفر از جمعیت کشور پرداخت می‌شد و یارانه جدید هم به همین تعداد پرداخت می‌شود، به نظر می‌رسد که تغییری در تعریف دهک‌بندی‌های درآمدی ایجاد نشده‌است. هرچند در روز‌های گذشته عده‌ای که یارانه‌های نقدی گذشته را دریافت می‌کردند، ادعا کرده‌اند یارانه جدید که برای سه دهک اول ۳۰۰‌هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم ۴۰۰‌هزار تومان است را دریافت نکرده‌اند.

درخواست روشن شدن دهک‌ها

با این‌که سازوکار اعتراض به قرار نگرفتن در دهک درآمدی واجد وصف یارانه‌بگیر روی سایت وزارت رفاه و از طریق زیرسامانه حمایت تعریف شده و قرار است که سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم سامانه‌ای را به این منظور راه‌اندازی کند با این حال افرادی که یارانه اخیر را دریافت نکرده‌اند، خواهان روشن‌شدن وضعیت دهک‌بندی خود شده‌اند.

معترضان مدعی هستند که اوضاع معیشتی آن‌ها به لحاظ میزان حقوق و دستمزدی که دریافت می‌کنند و تطابق آن‌ها با هزینه‌های زندگی و ارقام مربوط به خط فقر به اندازه‌ای نیست که از دایره یارانه‌بگیران رانده شوند. به همین دلیل دریافت‌نکردن یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰‌هزار تومانی برای هر نفر که مبلغ آن در یک خانوار سه نفره متعلق به سه دهک اول درآمدی به یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان و خانواری با همین تعداد در دهک چهارم تا نهم به ۹۰۰‌هزار تومان می‌رسد، برای آن‌ها قابل پذیرش نیست.

باید در نظر داشت که یارانه نقدی به این میزان، یک‌چهارم حداقل دستمزد یک خانوار کارگری را دربرمی‌گیرد. در نتیجه این میزان یارانه هم در قامت افزایش قدرت خرید از طریق توزیع غیرنقدی برای خود رقمی محسوب می‌شود؛ رقمی که می‌تواند بخشی از قدرت خرید از دست رفته بر روی کالا‌های اساسی را جبران کند.

اختلاف در آمار یارانه بگیران

در این میان در حالی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده که ۷۲میلیون نفر مشمول دریافت یارانه به‌ازای هر نفر ۳۰۰ تا ۴۰۰‌هزار تومان شده‌اند، معاون رفاه اجتماعی وزارت کار، تعداد مشمولان را که در ۹ دهک درآمدی قرار گرفته‌اند، ۷۶میلیون نفر اعلام کرده است. هر چند داریوش ابوحمزه عنوان کرد که افراد جامانده از یارانه ممکن است در دهک دهم قرار داشته باشند یا نداشته باشند؛ بنابراین تمام افرادی که از دایره یارانه‌بگیری حذف شده‌اند، می‌توانند مستحق باشند، اما از آنجا که تاکنون میزان درآمد هر دهک اعلام نشده و هیچ خانواری نمی‌داند بر چه اساس یارانه‌بگیر شده یا یارانه‌اش را از دست داده، باید روشن شود درآمد ماهانه خانوار‌هایی که در دهک‌های اول تا نهم گنجانده شده‌اند، براساس چه شاخص‌هایی صورت‌بندی شده‌است.

چارچوب تعیین درآمد دهک‌ها

در این مورد یک کارشناس رفاه و نظام تامین اجتماعی به جام‌جم خبر داد که مهم‌ترین شاخص مد نظر وزارت رفاه در تعیین دهک‌های درآمدی، مجموع درآمد ثابت ماهانه است. به‌گفته علیرضا حیدری قاعدتا درآمد ثابت ماهانه برای یک خانوار باید بر اساس مجموع درآمد خانوار از ناحیه میزان حقوق و دستمزد ماهانه سنجیده شود، اما وزارت رفاه علاوه بر این مورد، حق بیمه ماخذ حقوق و دستمزد برای شاغلان هر خانوار را هم می‌سنجد.

بنا به‌گفته این کارشناس حوزه رفاه حق بیمه ماخذ حقوق و دستمزد برای شاغلان بخش خصوصی براساس بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه محاسبه می‌شود و برای شاغلان دولت هم براساس ضوابط بیمه کارکنان دولت.

حیدری یادآور شد علاوه بر این دو مورد، درآمد‌های اظهاری سرپرستان خانوار، درآمد‌های ثابت از ناحیه غیرحقوق و دستمزد هم در تعیین وضعیت دهک درآمدی لحاظ می‌شوند در نتیجه سود بانکی به‌عنوان درآمد ثابت محسوب می‌شود و درآمد‌های غیرثابت هم مانند سود سهام در نظر گرفته می​شوند.

بحث سنجش درآمد‌های غیر ثابت هم در تعیین دهک‌بندی‌ها مطرح است مانند درآمد‌هایی که از ناحیه مشاغل پاره وقت رسمی و غیررسمی و درآمد‌های دیگر در حساب اعضای خانوار قرار می‌گیرند. با اوصافی که شرح آن‌ها رفت، باید دید که در روز‌های آینده نسبت مجموع درآمد‌های ثابت به وضعیت دهک‌های درآمدی شفاف می‌شود یا این‌که صرفا به اعتراض‌های افراد جامانده از یارانه رسیدگی می‌شود.

منبع: خراسان

برچسب ها: دهک ها ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۰۰:۰۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
بنده یه سوال دارم شما که ملاک دهم رو قرار دادید متراژ منزل ایا بالا شهر و جنوب شهر هم در نظر گرفتید شما که توی زندگی مردم سرک می‌کشید ایا حساب منفی و مثبت حساب‌های خرید و فروش هم‌دارید چطور میشه یه نفر مثل من که شش ماهه آرزوی خرید دو تا یه لیتر شیر رو دارم و وسقم نمیرسه جز اعیانها هستیم بنده حقوقم شش ملیون و نیم هست یه خونه هم توی دهات دارم که معمولا ویلایی هست با یه ماشین پوکیده وطنی اونوقت شما از کجات دراووردی که ما میلیاردریم و جز دهک دهم هستیم یه چرند دیگه هم آمار دادین که به ۷۹ملیون نفر دادین فقط هفت ملیون نفر نگرفتن که جز دهک دهم هستندحتما ما بابک زنجانی بودیمو خبر نداریم .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۰۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
من یک کارمند هستم با حقوق ماهی هفت تومنی .واسه من زده دهک ۱۰ با دریافتی ماهیانه هفت میلیون و ششصد خرید ماهیانه۲۲ میلیون تومن .
آخه چطور ممکنه . هفت تومن دربیاری ۲۲ تومن خرج کنی . یارانه یه عده کثیری رو قطع کردید دادید به بقیه . هنر کردید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی دهقانی
۱۵:۲۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
با سلام و احترام
من کارگر یه شرکت هستم یک خانه در یکی از شهرستان های استان تهران و یک ماشین
حقوق کارگری و هیچ درامد دیگری ندارم
بچه محصل و خانم خانه دار
دهک ده شناخته شده و یارانه نمی گیرم
چرا/
Iran (Islamic Republic of)
حسین سماواتی
۲۳:۰۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
باسلام احترام خواهشمندم عدالت را درمورد دهک بندی اجرانماییدازوقتی که فهمیدم باکارفرما ی سابق که بیست و پنج سال برای او کارگری کردم که کارخانه پانزده هکتاری و هتل در کیش و شش طبقه ساختمان هرطبقه‌ دویست متر خودروهای لاکچری و منزل هزار و دویست متری بالاشهرتهران و،،،ایهاالناس بامن مستمری بگیر دریک دهک ( دهم ) قرارگرفتیم تنها وجهه تشابه ما هم گروهی باهم است این است عدالت از موقعی که شنیدم فقط این را میگویم حق زن ودوبچه ام رابه خدا واگذار کردم از باعث و بانی آن چون بااین اعتراضها فریاد زیر آب است واسلام
Iran (Islamic Republic of)
مسافر زمان
۱۹:۲۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
علم اقتصاد مسئولین در سطح یه بچه پنج ساله هم نیست...ای خاک.....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۶ ۲۱ تير ۱۴۰۱
خیلی جالب هست که تعیین دهک بندی براساس حقوق و دستمزد باشد حال اون شخصی که ده تا خانه و ملک داره و اون شخص دلالی که میلیاردها تومن داره جابجا میکنه در دهک های پایین قرار بگیره و یارانه دریافت کند. باید به متخصصان دهک بندی مدال المپیاد ریاضی داد چون یه دو دو تای ساده هم یاد نگرفتند.
Iran (Islamic Republic of)
بهروز اسعدی
۰۵:۰۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
ای ملت ...........من بازنشسته 20 ساله تامین اجتماعی هستم با کمترین حقوق و یارانه میگرفتم .... چطوری پریدم تو دهک 10 و یارانه نخواهم گرفت .... دیواری ادیوار من کوتاه تر گیر نیاوردید دولت معظمه و مکرمه ... فقط مقداری انصاف و شرف کاری لازم است که ما به حق خود برسیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
گرونی فقر بیداد میکنه شب بادل گرسنه باید خوابید بابا من نفت ریخت رو خودش که خودش بسوزنه همسایه ها جلوش گرفتن از فقر از اجاره خونه از اینکه دوتا دختر سی ساله بییت ساله داره پول نداره عروسشون کنه صاحب خونه جوابش کرده درد فقر بیداد میکنه خدا لغنت کنه باعث بانیش رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام من سه تا بچه دارم شوهرم هم یه کارگر رو چه حسابی مارا جز دهک یک تا چهار قرار دادین خدارا خوش میاد
Iran (Islamic Republic of)
بدشانس
۱۷:۵۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
تبریک میگم به ملت شریف ایران ، چون با این دهک بندی مفتضح تقریبا ۹۸٪ ملت جزو دهکهای بالا هستند و از مرفحین بی درد محسوب میشن .
به نظرم ما بیایم طرح دهک بندی مسئولین رو اجرا کنیم و به دولت یارانه بدیم .
چون فقط دولت هستش که جزو دهک ۱ محسوب میشه ‌‌.
Iran (Islamic Republic of)
صدرالا ماندنی
۲۱:۱۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
نمیدونم روچه حسابی من زدیدن دهک ۴/۹خداشاهد کمیته امداد حق من هست که بهم نمیدن کاریگرم دو فرزندهم دارم حتی ی خانه هم ندارم توروستا زندگی میکنم اونم توخانه قدیمی مال ی بندی خدایی بر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
من معلول شدید و عصو بهزیستی ت دهک 8
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
مسخرست. متاهل و دانشجوی دکترا و پژوهشگر هستم همزمان کار هم میکنم و درامدم در حدود 4 ملییونه. نه خونه دارم نه ماشین نه پس انداز و نه گردش مالی دیگری جز مصرف حقوق دارم. بیمم هم به صورت کارگر روز مزد رد میشه. بعد گذاشتن منو دهک 7. واقعا نمیدونم چه کسی توی دهکای پایین قرار میگیره. فقط میتونم بگم متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام من درآمدم در ماه حدود 5 تومان چرا دهک 10 قرار دادید این چه عدالتی
در حالی که من دوستم ماهی 10 تومان درآمدش ماشینو آپارتمان همداره یارانه هم واریز شده فکر کنم شانسی همه اینارومحاسبه کردید مطمئنم
Iran (Islamic Republic of)
مریم دلفیه
۱۵:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
چگونه باید بدانیم در چه دهکی قرار داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام همسر جانباز ۲۵ درصد کمک معیشتی بگیر با ماهی دومیلیون دویست هست که امسال اضافه حقوق بهشون بخاطر دهک بنی بهشون تعلق نگرفت چون جواز پوشاک گرفت که من باهاش کار کار می‌کردم چون قرض حسنه خونگی که دارم پول به حسابم واریز میشد جز دهک دهم شدیم نمیدونم درآمد زن چه ربطی به درآمد مرد داره یعنی اینقدر نمی فهمید باید درآمد سرپرست خوانواده رو باید در نظر بگرید واقعا واستون متاسفم که اینقدر بسوادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
سلام
دهک بندی ها فقط و فقط بر حسب خودرو هست. یعنی شما 10 تا خانه و زمین بنام داشته باشی یارانه میگیری ولی اگر 3 تا پیکان مدل 70 بنام باشه یارانه
تعلق نمی گیره
Iran (Islamic Republic of)
الفت
۰۷:۲۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
ببخشید بچه، پیام قبلی رو اشتباهی نوشت لطفا درج نفرمایید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
الفت
۰۷:۰۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
دهک ۴ به پایین فروشی ندارید ؟
Iran (Islamic Republic of)
احد غفاری
۲۳:۵۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
من ب علت نبودن کارگری پروانه املاک گرفتم برای معامله هم چن مورد مشتری ها پول رو زدن حساب من الان من رفتم دهک هشت در حالی که خودم مستجرم ماشین هم ندارم به خاطر گردش حساب که مال من نبوده و همش برام درامد حساب کردن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
معیارسنجش یک اشکال بزرگ درسنجش یارانه هادارد آنهم درنظرگرفتن نداشتن مسکن است کسی که 9میلیون حقوق میگیرد و7میلیون کرایه خانه میدهد میشود دهک دهم
ماشین دارد خوب ماشین هم هزینه دارد ماشین که پول سازنیست هزینه تعمیرات لاستیک باطری بنرین بیمه
میگویند 73میلیون بارانه بگیرند خیلی عجیب است یعنی من بازنشسته ومستاجردهک ده هستم وبقیه 73میلیون هموطن من چقدربیچاره هستند
Iran (Islamic Republic of)
علی جمعه
۰۶:۵۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
من سرپرست یه خانواده سه نفری هستم که ۹۶سال سن دارم مشکل کلیه وقلبش دارم ودوسال است الزایمر گرفتم زنم بیست ساله کلیه هاشم رااز دست داده وبیمار صعب العلاح هست با وضع گرونی وهزینه های دارو و پوشک وهزاران مشکلات دیگر .تمامی فرزندانم ازدواج کردن ورفتن مامانذیم ویع دختر مجردم که تمامی مشکلات داخل منزل وخارج منزل روی دوش این دختر هست دخترم مشکل دیسک کمر وتنگی کانالل نخاعی گرفته وهزینه درمانش رانداره پارسال یه وام گرفت برای خرید باطری قلب مادرش هنوز بدهکار اون وام هست اما دولت مارا از دهک یک تا سه به دهک ۶انتقال داده .ما خودمون کم مشکلات وبیماری داشتیم دولت هم بیشتر با دهک بندی اشتباه خانواده ما رادرگیر مشکلات بیشتری کرد آخه وام درمانی گرفتن کجاش ثروت محسوب میشه که دولت مارا از حق بیت المال محروم کردلطفا حق مارا عادلانه پرداخت کنید
Iran (Islamic Republic of)
مسلم قادری کشیتی
۰۲:۱۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام من یک کارگرساده هستم قبلا تویک شرکت کارمی کردم باحقوق ماهی یک میلیون ودویست هزارتومان کارپردازشرکت بیمه اسیا وچک های بیمه راپاس می کردم وبه حساب خودم می ریختم العان دوسال ازکارامدم بیرون وبیکارهستم به خدااگه یک روزسرکارنروم حیران می شوم حالا شما بااین دارامدمن راگذاشتیدتودهک ۴تا۹ یعنی ۹شمابیاییدبسنجیدببینیدماچطورداریم خرج زن وبچه هامونرادر می اوریم روزی ۱۴ساعت کارمی کنیم اخرشم یکمان به گروه دواست لطفا تجدیدنظربکنید
Germany
محمد یخچی طوسی
۱۸:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
عقیل برادر علی علیه سلام از بیت المال سهم بیشتری میخواست حضرت علی اهنی گداخته پیش ان اورد تا حرارت ان اهن گداخته را عقیل فهمید این بیت المال را باید به همه یکسان توضیع کرد دهک بندی معنی ندارد اگر عرضه دارید منابع را مساوی تقسیم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۶ تير ۱۴۰۱
مگه شما اونجا بودی
Germany
محمد یخچی طوسی
۱۸:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
عقیل برادر علی علیه سلام از بیت المال سهم بیشتری میخواست حضرت علی اهنی گداخته پیش ان اورد تا حرارت ان اهن گداخته را عقیل فهمید این بیت المال را باید به همه یکسان توضیع کرد دهک بندی معنی ندارد اگر عرضه دارید منابع را مساوی تقسیم کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمدمحمدزادا
۱۷:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام. من. کارکرنه. حقوق. خوبی. دارم. نه. یارانه.
Iran (Islamic Republic of)
احمدمحمدزادا
۱۷:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام. من. کارکرنه. حقوق. خوبی. دارم. نه. یارانه.
Iran (Islamic Republic of)
احمدمحمدزادا
۱۷:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام. من. کارکرنه. حقوق. خوبی. دارم. نه. یارانه.
Iran (Islamic Republic of)
حجت عزیزی
۱۵:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
از زمانی که یک مبلغ پول به حساب من توسط برادرم برای پرداخت به طلب کارش از شهرستان واریز شده یارانه من قطع شده است وهر وقت اعتراض کردم پیام جز دهک دهم می اید یک کارمند ساده چگونه دهک دهم است
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
فکر کنم باید دقت بیشتری تو دهک بندی ها بشه دختر بی سرپرستی هستم زیر پوشش کمیته .الان یارانه ۳۰۰ به من تعلق گرفته وتو دهک ۴ قرار گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط میتونم بگم حسابرسی دهک هاتون کلا اشتباهه میشناسم افرادی که سه نفرند هر سه نفر حقوق میگیرن تادلتون بخواد خونه دارند یارانه هم میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۱:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
من دارای خانواده چهار نفر که خانمم خانه دار و خودم کارگر شهرادری هستم و۳۰۰ هزار دریافت کردم درصورتی که پارسال هم معیشتی دریافت نکردم
Iran (Islamic Republic of)
حجت اله مردادی
۱۱:۲۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
من با ماهی چهار میلیون و پانصد حقوق تو دهک ششم گذاشتن یه وانت دارم که ده سال پیش فروختم منتها طرف نرفته تعویض پلاک کنه
Iran (Islamic Republic of)
یوسفی پور
۱۰:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام من صاحب دوفرزند وشغل کشاورزی ومستاجر بدون هیچ حقوق ثابت وبیمه ای درگیلان هستم بااین وجود من دهک چهارم قرار گرفتم بخاطر گردش مالی گردش مالی برای کس دیگه هست باید چیکارکنم.
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۷:۵۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگر طبق قوانین و موازین اسلامی و قانون خانواده حق معیشت در خانواده با مرد نیست؟ زن هیچ حقی ندارد از درآمدی که دارد خرج کند پس چطور شده که برای دهک بندی جمع حقوق زن و مرد رو در نظر می گیرید؟ زن بنده ریالی در زندگی من خرج نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
با باسلام من يك جوان مجرد در سن ٤٠ سالگي هستم و بيكار. و فكر از دواج سالها ست كه از سرم بيرون رفته نه خانه دارم نه ماشين. ميشه بگيد چرا در دهم دهم هستم نكنه ثروتي دارم كه از ان بيخبرم. مسخره كرديد مردم رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما هم در همين مملکت زندگی می‌کنیم نخوردیم نپوشیدیم ولخرجی نکردیم صاحب چیزی شدیم حقوق بازنشستگی‌ داریم زمین دار نیستیم کارخونه دار نیستیم تجديد نظر کنید لطفآ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
منو تو دهک ده گذاشتین لطفا بازبینی کنید من نه بازنشسته هستم نه حقوق بگیر راننده هستم درامد ماهی ۴۵۰۰۰۰ هزارتومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ضمنا این را هم فراموش کردم بگم که ی آدم با سواد به اون بالا بالاییی ها برسونه که این دهک بندی سال ۹۹ صدق میکرد نه الان که ۱۴۰۱ هستیم اگر طبق تورم نسبت به سال ۹۹ بیایم جلو الان دهک ۱۰ باید بالای ۲۰ میلیون در آمد میداشت
Iran (Islamic Republic of)
علی محمدی
۰۲:۳۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
من معلول جسم حرکتی وبیکار هستم
وعضو بهزیستی ام چرا دردهک ۶ قرار دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
من ۵۵ سال سن دارم و بدلیل پلاتین زانو هشت ساله که بیکارم و یمه اختیاری خویش فرما دارم یارانه ماههای قبل را دریافت میکردم .نه خانه دارم و نه گردش مالی بانکی نمیدانم بر چه اساسی در دهک دهم قرار گرفتم حرف بسیاره فقط موندم واژه عدالت برای افرادی مثل من به چه معناست...........
United States of America
کارگر
۱۸:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اون مجردای بدبخت ک نمیتونن تشیکل خانواده بدن چرا یارنشونو جدا حساب نمیکنید ربتین یارنه کل خانواده رو قط کردین با این حقوق کارگری چطور حساب کردین شدیم دهک دهم این پول خوردن داره؟!!!
یارانه بالا ۱۸ سال باید جدا باشه شما حداقلشو کردین ۳۵ سال چخبره!۳۵ سال دیگه بابا بزرگه باید میشد به لطف این مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ماه قبل یارانه گرفتیم جانباز وایثارگر هستم بازنشسته آموزش وپرورش هم هستم . بررسی دهک ها من را دهک دهم قرار دادید ..... من نه وزیر هستم نه معاون وزیر نه فرماندار نه شهردار ونه............ رسیدگی نکنید روز قیامت باید جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام همسرم کارگر هست و بیمه نداریم و مستاجرهم هستیم و در دهک هشتم قرار گرفتیم .و جالبه داماد خانواده مون ۴ تا خونه تو تهران داره و هر کدوم ۵ طبقه و همه رو اجاره داده در دهک اول تا سوم قرار گرفته .لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
رفتم تو سایت ببینم جزء کدوم دهک هستم
، تاکه دیدم چشممام از حدقه زد بیرون ، میدونیم چرا؟؟؟
چون جزء دهک 9 بودم
پیش خودم گفتم اگه من با 5 میلیون درآمد ماهانه بدونه اینکه یک سانت مسکن داشته باشم و خودرو داشته باشم و پس انداز و سهام و دارایی دیگری داشته باشم و اگر یکماه سرکار نرم 1000 تومان پول برای خرجی ندارم ، خدا بداد دهکهای پایین تراز من برسه ، چه به سرمونه خدااااااااااااااایا
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۷:۰۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای یک زوج جوان بی بضاعت دوتا وام بنام خودم گرفتم قسط وام‌ها را خودم میدم .پول پیش کم آوردن ماشینم را فروختم پول پیش خونشون دادم در نتیجه یک گردش پول توی حسابم بود.کارگر شرکتی هستم .الان دهک دهم ثبت شدم و از یارانه خبری نیست.بهتر نیست شرح حال هر کس را از خودش بپرسید .نه صرفا گردش حساب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
من با حقوق کارگری ۴ میلیون ۷۰۰ هزار تومانی چطور تو دهک دهم قرار گرفتم در صورتی که اعلام کردن دهک دهم حقوق بالای ۱۰ میلیونو ۵۰۰ هزار تومان را در نظر میگیرن یا عدالتی که ازش دم میزنید عدالت نیست یا غرضی تو کاره
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث محمدی
۱۵:۲۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من تا ماه قبا یارانه میگرفتم چرا این ماه من دهک دهم زدین تو دهک بندی اشتباه شده برسی کنید من یه کارگر ساده هستم به تین پول نیاز دارم
Iran (Islamic Republic of)
احمد رضا
۱۱:۵۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام. خواهش میکنم همه ی یارانه را به‌صورت مواد خوراکی ندهید مقداری هم پول بدهید اگه مريض شدیم بریم دکتر. نصف یارانه را جنس بدهید و نصف یارانه را پول بدهید. ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام شوهرم کارگر تو روستا زندگی میکنیم برای ساخت خونه روستایی مجبور شدیم به اسم من وشوهرم وام بگیریم حالا این وامها دارایی هستن برای ما که برای قسطشون شب وروز نداریم
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد اسماعیلی
۱۱:۱۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بهتر است به تمام ایرانی ها یکسان داده شود تا عدالت برقرار شود آنچه در محاسبات شما گنجانده نشده ۱-داشتن دانشجوی دانشگاه آزاد است ۲-باز نشسته بودن و نداشتن کاری دیگر ۳-گیر نیامدن کار ویا گذاشتن جهت جوانتر ها ۴- اینگونه در آمد یک phd رشته های کم درآمد با یک بی سواد نزدیک می شود ۵- خانه و ماشین را نمی توان به نان و خوراک تبدیل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
به حساب همسر من تتخواه واریز میشه تا حقوق کارگرارو بده.حالا ما شدیم دهک دهم.این انصاف نیست.هیچ جایی هم نیست آدم بره اعتراض کنه.یارانه حق همه ی مردم ایرانه.شما باید به همه یارانه بدید حالا هرکی وضع مالیش خوب بود خودش دوست داشت انصراف بده
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۶:۱۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای اعتراض بارها سامانه و سایت اعلام شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من شوهرم کارگر یه ماشین سمند مل ۸۲ داره فقط کارشم ساختمانی ۶ماه کار میکنه ۶ماه بیکاره اون وقت ما دهک دوم هستیم آخه چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دهک دوم که خوبه الان. از 1 که ضعیف ترینه شروع میشه تا 10 که قویترین اقشار درآمدی جامعه هستن.
شما پایینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام یارانه به همه تعلق میگیره شما اگه میخاهید دست قاچاقچی رو کوتاه کنید به همه یارانه بدن سرمایه دارها به همون قناعت کنه نخواست گرون بخره دیگه قاچاقی یا این یارانه که نمیتونه قاچاق کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام اقا از کی میزنید به کی بدین یارانه حق همست مگه مالیات پول برق اب گاز را از همه نمیگیرین پس یارانه حق همه است عدل فقط عدل علی بیت المال به یک نسبت حق همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام شمارابخداکارت کالاالکترینکی ندیدچون پول نقداحتیاج داریم چون خرج داروودرمان من میشه ازشکمم میشه بزنم ولی خرج داروراحتمابایدبخورم چون اسم دارم
Iran (Islamic Republic of)
مختار
۲۱:۲۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
من خانواده ۵نفرهستم ن درآمدی دارم ن کارمندان پس چرا یارانه‌ای ۲۶۰بهم دادن لطفاً بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تکلیف کسایی که مسئول خرید هستن چیه؟که فکر کرده اند پول مال خود طرف هست،درصورتی پول بحساب میاد و خرید میشه برای شرکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
من بازنشسته با خانواده 7 نفره و هیچ درآمد دیگری ندارم حساب بانکی ندارم گردش مالی ندارم سود بانکی اصلا نگرفتم سفر خارج هرگز نرفتم الان ماشین ندارم قبلا داشتم فروختم و پلاکش غیرفعال است فقط یک خانه کوچک دارم که ساکنم و یارانه ام قطع شده با این شرایط شدم دهک دهم مثل کارخانه داران مثل وزیران مثل برج نشینان و کاخ نشینان شمال تهران مثل ملاکان بزرگ مثل اونایی که چندین باب مغازه یا ... دارند اگرچه بعضی از اینا که گفتم یارانه براشون واریز شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام بازنشسته هستم زیر پنج میلیون تومان حقوق میگیرم پنج نفر هستیم دست فروشی میکنم میگن شما ماهانه 12میلیون درآمد دارید جناب دست فروشی کردم ‌‌‌دارم نکردم ندارم جناب در محاسبات اشتباه شده خواهشمندم برسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۲۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر شما از اقوام یا.از یک نزول خورکه راحت تر و ارزان تر از بانک قرض میدهدمثلا ۱۰۰ میلیون وام بگیری چون ان پول به حساب بانکی شما وارد میشود و چون نیاز داشتی ۲ روز پخش بدهی هایت کنی از نظر دولت تراکنش حسابت زیاد بوده وشماجزو دهک خیلی بالا هستی اما اقایان دقت ندارند که این پول چطور از حسابت بیرون رفته و یا بار بوده یا چنین ماه این تکرار شده من با همین قرض از اقوام از یارانه محروم شدم
عدل دولت رئیسی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بخدا این
عدالت نیست به کجا شکایت ببریم دارم دیونه میشم من پسرم ازدواج کرده ولی ملاحظه مارا کرده یارانه اش را از ماجدانکرده چون مغازه داره و حسابش گردش مالی داشته یارانه مارا قطع کردن ما که روستایی هستیم و هیچ دسترسی به جایی نداریم یک مسلمونی به آقای رئیس جمهور بگه چرا نمیرید تو حساب سرپرست خانواده ببینید چقدر حسابش کار کرده یا اصلا بیمه هست یا نیست ما بیمه روستایی هستیم میگن دهک دهم قرار گرفتید ولی همسایمون شوهرش کویت میره خیلی هم پولداران براشون واریز کردن
من پ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ما نه حقوق بگیر هستیم نه درامد ثابتی داریم توروخدا یه بار دیگه تحقیق کنید به خدا ماجزه دهک اول تا سوم هستیم اما شدیم چهارم پنجم بهخدا ما مستاجریم خونه نداریم دوست دارم چندتا بچه داشته باشم بااین وضع گرونی نمیتونم تو رو خدا مارو کنید یارانه 400تومانی حق ما 400تومان هست مافقط یه پوز داریم اینم ازش چند ماه هست استفاده نکردیم شوهرم میره کارگری
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا نیکرو
۱۵:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
دهک بندی اشتباهه
یارانه حق همه ی مردم ایران است به یک میزان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ببخشیدمن بیکارم سه تابچه دارم ولی نفری ۲۶۵به من دادن کسی میدونه چرااینجوری دادن همسایه مون زن وشوهرکارمند۶تابچه داره نفر۳۰۰بهشون دادن وبماندبقیه کسانی که گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۵۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
من دوتا دختر لیسانس و فوق لیسانس بیکار تو خونه دارم ، چطور به این وضع گرونی یارانه به من تعلق نمیگیره !!!؟؟؟
مگر این همه افزایش شدید قیمت کالاها شامل من نمیشه !!!؟؟؟
مگر من اجناس و کالاهای گران نمیخرم !!!؟؟؟
چطور به خودتون اجازه میدید که حق جوانهای بیکار منو قطع کنید !!!؟؟؟
یارانه حق ملی همه هست که باید به من و خانواده ی منم هم بدهند ،،،،
Iran (Islamic Republic of)
خسته
۱۲:۴۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
من‌نمیدونم‌چطوردهک‌بندی‌میکنیدولی‌خب‌هرچی‌هست‌ی‌جای‌کارتون‌اشتباه‌اونی‌ک‌خونه‌داره‌ماشین‌داره‌زمین‌داره‌دهک‌پایین‌مایی‌ک‌تعدادمون‌۵نفربااین‌درآمدی‌نفرکارگروهزینه‌زیاداومدیم‌دهک‌بالاماشینوفروختم‌ولی‌هنوزب‌نام‌خودمه‌طرفم‌نمیاددنبال‌کاراش‌الان‌تکلیف‌من‌چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
یک زن وشوهر شاغل اما مستاجرشدن دهک ده و صاحبخانه همین ها شده زیر دهک ده شاخص دهک بندی از پایه اشتباه است مسکن سن ازدواج فرزندان شاخص های اصلی است که نادیده گرفته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام شوهرم کارگر دامداري باحقوق ماهی 4000000چها رمیلیون تومن هست 3تا بچه داریم اولی16سالشه دومی 12سالشه وسومی تازه یک ساله شده برای مانفری 290تومن واریز کردن و مارا زدن دهک چهارم ماحتی نفس کشیدن مون نسیه هست داریم باسیلی صورتمان را قرمز نگه میداریم دختر ما دم بخت هست ازکجا پول جهازشو ازکجابیاریم تورا به خدا یکی به جناب رئیس‌جمهور بگه بیا از نزدیک وضع زندگی مارا ببینه گفتن وام فرزند سوم میدن که اونم بازگفتن از24ابان 1400 تورا به خدا با روح و روان مردم بازی نکنید شما هروعده غذاهای آنچنانی می‌خورید بخدا قسم غذای یک وعده شما حقوق 2ماه ماهست یکی نیست بگه خدا انصاف بده به شما کارگر دامداری ازکجا دهک چهارم شده؟ کاش قیمت ها را دستکاری نمیکردین خدا لعنت تون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان بیش از 30 درصد املاک سند ندارند و جایی هم ثبت نشده اند، بعضی افراد هستند که چندین خانه و زمین دارند ولی جایی ثبت نیستند،چرا نباید این املاک سند نداشته باشند به نظر من یکی دیگر از معضلات برای تعیین سطح دهک ها همین باشد. درسته شما داشتن ملک را برای تعیین سطح دهک در نظر نگرفته اید،چرا باید اینطور باشد،یعنی نباید فرقی بین کسی که خانه دارد با کسی که خانه ندارد باشد.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۱۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای کاش یک حقوق بازنشستگی داشتم،یارانه هم نمی خواستم،چون فرزند من ازدواج نکرده،ویارانه اش به حساب من میاد،من پیرمرد بدونه اینکه یک ریال درآمد اشته باشم،جز خانواده متوسط قرار گرفتم،لطفا ملاک درآمد پدرومادر باشه،نه فرزندان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
پسرمن 15سالش هست معلول ذهنی جسمی خیلی شدید هست ماهی 7ملیون خرج فیزیوتراپی وپوشاکش هست به من ماهی 300دادن به این میگن انصاف
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۳:۳۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
این دهک بندی عین بی عدالتی است چون افرادی هستند که بازنشسته هستند دریافتیشون ۱۲ ملیون ماهانه داری دوملک در کرج ومحل سکونتشا یکه ملک به خانم دارن چون خودرشون پرایده یارانه دریافت میکنن ولی افرادی وطیفه بگیر نیروی مسلح هستش چون خودرش ال ۹۰ هست محروم شده این یعنی عین عدالت
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۲۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا حذف کردید حالا اعتراض کنیم تمام مشخصات همه رو دارید به وامهای مردم قسطهای مردم توجه نکردید اگر توجه میکردید دو کفه ترازو یکسان میشد ودر خذف یارانه نبودیم ونبودن همه کسانی مه حذف شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام شما چرا یارانه جدید به ما ندادی من هم همسرم بازنشته بیمارستان است ودو بار سکته معزی کرده ویکی ازفرزندم بیکار است وخودم ناراحتی عصاب دارم تهت نطر دکتر هستم نه یارانه ونه معشیتی نمی‌گیریم چرا شما فکرما نیستی شوهرم برای این ااقلب زحمت کشیده وامداگرجنگ بوده و ازشما خواهش میکنم به درد مابرسی
Iran (Islamic Republic of)
حاج سعید
۲۲:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدمات رفاهی به حقوق بگیران دولتی رو قطع کنند و فقط حقوق ثابت ماهیانه خود را دریافت کنند
در مقابل اون خدمات به مشاغل آزاد و افراد نیازمند اختصاص داده بشه
واقعا خدمات بیش از اندازه به کارمندان و نیروهای مسلح داده میشه
Iran (Islamic Republic of)
حاج سعید
۲۲:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدمات رفاهی به حقوق بگیران دولتی رو قطع کنند و فقط حقوق ثابت ماهیانه خود را دریافت کنند
در مقابل اون خدمات به مشاغل آزاد و افراد نیازمند اختصاص داده بشه
واقعا خدمات بیش از اندازه به کارمندان و نیروهای مسلح داده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام وای به حال قشرضعیف وکارگر من 6 میلیون وام برداشتم بااین اوضاع ونبودیک شغل یاکارگری بانک مربوطه جلوی حسابم رابه خاطر2تاقسط 250هزا رومانی من بابای بیکاره کنم یکجا800تومان رابرداشت حال من چه کنم بااین گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
منوهمسرممستمری بگیر حداقلی هستیم خانه‌ای رابعداچهل سال دوندگی ساختم تقسیم نمودم وباچندین وام درست کرده در اختیار سه فرزندم کعبه زور خرج زندگیشان را تامین می‌کنند گذاشتم ومسیولیت خواهر معلوم را هم دارم که بزور اقساط وامها را پرداخت میکنم وچوناسمن حقوق بگیرم و و ماشین ۵۰_-۶۰تومانی دارم حق گرفت یارانه ندارم یعنی من با فلان آبابا ماشین دو میلیاردی وویلای ۲۰۰ میلیاردی در یک کفه ترازو قرار داریم
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۲:۰۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
,من یه مستاجرم کار آزاد دارم ویه پراید 80تومنی درامدم هم به والله
ماهی7تومن نمیشه چرا قطع شده یارانمون
اقوام خویشانی دارم که بخدا سرمایش ومستغلاتش بالای 20میلیارده براش واریز کردن
واقعاً که خاک بر سرتان با این عدالت تان
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۰۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
میخوام بدانم من بیکار بدون درآمد بدون بیمه وبازنشستگی 63 ساله ومستاجر در دهک هشتم با درآمد ماهیانه 8/550.... هشتمیلیون وپانصدوپنجاه هزا تومانی قراردادن... کدام آمار کدام عدالت کدا م تحقیق وبررسی سلیقه ای وهرکی هرکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما مگه مسلمان‌نیستید چرافقط با اسم بهزیستی تبلیغات میکنید ،من معلول شدید نخاعی تحت پوشش هستم،چرا بمن۳۰۰دادید ،؟؟؟!!!پس۴۰۰تومن را به چه کسانی دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
همین ک هست خاستی قطع نخاعی نشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
دارید کاری میکنید که مردم به بانکها بی اعتماد و خروج سرمایه از بانک اتفاق بیوفته که منجر به ورشکستگیه بیشتر بانک ها و افزایش تورم بشه، شما فقط باید ملک و خودرو را ملاک عمل قرار بدید نه سود بانکی را جون شاید طرف داره خرج زندگیشو میده بااون سود!!!!!ه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای من زده دهک 10
چرا؟ چون متوسط درامد ماهانه من در نیمه اول سال 400 میانگین 19 میلیون بوده در حالی که درامد من بیشتر از 7 میلیون نبوده ولی چون پول رهن خانه را در حساب داشتم این میانگین را زده اگه راست میگید درامد الان من را چک کنید این روش محاسبه و دهک بندی کاملا غیر عادلانه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
من انتظارم از این دولت خیلی بیشتر از این نوع برنامه ریزی بود. همه چیز رو مبهم گذاشتند. شفافیت اگر نباشد عدالتی هم در میان نخواهد بود و این دور از انتظار عموم مردم جامعه است. خیلی ها مثل من یارانشون بی دلیل قطع شده یعنی نصف بیشتر مردم دهک دهم هستند؟ درضمن مگر می شود بدون قانون و با سلیقه شخصی مردم رو تقسیم بندی کرد و توی سفرشون دست برد؟! آیندگان در مورد رفتار امروز ما قضاوت خواهند کرد آقای دولت.
Iran (Islamic Republic of)
مهم نیست
۲۲:۲۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
آخر قیاس و ببینید فردی با درآمد ماهیانه مثلا ۱۰ملیون با ۵نفر عائله یک ماشین پراید یا پژو یا هر کوفت و داخلی دیگه ویک آپارتمان فکسنی را دهک دهم همردیف فردی با فردی با درآمد روزانه ده ملیون تومان ویلای شمال ویلای فشم لواسان و نور ومتل قو وکارخانه و ماشین میلیاردی به تعداد نفرات خانواده دهک دهم قرار داده و اسمش وهم هدفمندی یارانه و عدالت گذاشته مشکلی نیست بر ما وخانواده ما هرچند سخت میگذره ولی باعث بانی این بی عدالتی ها تا قیامت مشمول الذنبه ماست و ما هم خدایی داریم که به او پناه می‌بریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما که یارانه نمی گیرم مصداق بین دو خر پیاده هستیم نه جزو دهک های پایین ونه کسانیکه ارز 4200 رو هاپولی می کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما که ورودی حساب مردم را قرون قرون حساب میکنید خروجی هم حساب کنید ته اش هرچی موند یارانه طرف را قطع کنید مثلا حساب کن آب و برق و گاز و کرایه خونه و جهیزیه دخترو خورد و خوراک و لباس ومدرسه و سرویس ودکتر ودارو درمون و کوفت و زهرمارو خوب دانشمند یه شغل که هیچ یه حساب که هیچ صبح تا غروب سگ دو میزنی باز سر جات ایستادی اینا را هم حساب کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
دولت می گه به غیر از این اقلامی که گرون شد بقیه حق ندارند گرون کنند ولی چرا جنس ها گرون شده و داره گرون می شه؟
با این 300 تومان ماهانه چه کنیم با این گرونی ها؟
حقوق خوبی هم که نداریم

یکی می گفت حقوق خودش و همسرش رویهم می شه 12 میلیون و ماشن و خونه هم دارند و 300 براشون واریز نشده. گفتم ای کاش ما هم چنین درامدی داشتیم و نیازمند این 300 تومان نبودیم
Iran (Islamic Republic of)
مهندس پارسی
۱۱:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
من یک کارمند هستم با ۲۵ سال سابقه کار و یک دور یارانه نان حذف شد و با اعتراض برقرار. این بار هم قطع شد . پرسش جدی این است که آیا با درآمد خانواری بالای ۱۰ میلیون ماهانه چرا جزو دهک بالای درآمدی قرار گرفتیم و یک تاجر میلیاردی هم در همین طبقه قرار می گیرد. این چه خط کشی است؟؟؟؟ جالب است که یک ماموریت سازمانی خارجی را هم جزو تمول حساب کرده اند!!!! پیداست که معیارها در برآیند کلی قابل نقد جدیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
پولتون بخوره تو سرتون نخواستیم فقط جنس نبرین بالا
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۰:۵۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
من مدیر مدرسه روستایی هستم دانش آموزان پول کتاب را به کارت من واریز می کنند ومن برای آنها کتاب ثبت نام می کنم این هم میشه تراکنش من !! عجب نباید به هیچکس رحم کرد . آقای رئیسی روح همکاری وگذشت را از مردم نگیرید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مملکت از ریشه خراب و فاسده تا ریشه اصلاح نشود شاخ و برگ اصلاح بشو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما به یارانه ی نقدی نیاز داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
معیار هاتون برای دهک بندی به درد خودتون میخوره که بیشتر خون مردم رو تو شیشه کنید. من از این بی عدالتی که در حق خانواده ام و بچه هام روا داشتید به خدا شکایت میبرم... دو تا بچه ، مستاجر با یه ماشین فرسوده، حقوق کارمندی نصف اجاره، فقط میمونه گردش حسابی که هیچیش مال ما نیست... هیچ جا هم نیست که داد ببری و توضیح بدی...
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۰۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ببین‌روزگار‌مارو‌که‌چقدر‌بدبخت‌شدیم‌‌که‌یه‌روغن‌رو‌۶۰هزار‌تومن‌پول‌بدیم‌باکدوم‌درآمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مزخرف میگن که به ۷۲ ملیون نفر پرداخت شده یارانه اکثر بازنشستگان را که قبلا یارانه میگرفتن را قطع کردن هرچی انتقاد هم که دراین سایت خبرنگاران کردیم چاپ نکردید این عدالت است اینکه در سایت اعتراض کنید بررسی میشود هم تجربه نشان داده کشک است برای دلخوشکنک مردم بدبخت است خودتان را مسخره کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی من کارمند که یه خونه ویه ماشین و۱۰۰ میلیون پس انداز در بانک دارم اونم با یه عمر صرفه جویی با برج سازها و آقازاده ها تو یه دهک قرار گرفتیم دهک بندیتون اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
داداش بخدا یکی رو میشناسم دو تا خونه ویلایی در بهترین جای شهر یک ماشین یک مغازه و هم خودش هم همسرش حقوق بگیر هستند یارانه گرفتند. اونوقت من نه خونه نه ماشین فقط بخاطر اینکه 150 میلیون پول رهن خونه توحسابم بود و در به در دنبال خونه میگشتم یارانم رو قطع کردن. یارانه پدر خانمم که معلم بازنشسته است رو هم قطع کردن خونه هم نداره فقط یه ماشین پراید مدل 88 و یک حقوق بازنشستگی داره اعتراض هم نکرد میگه نکنه حقم نباشه بذار برسه به فقرا. اقایون مثل اینکه حسابها رو چک نکردن بصورت عشقی دهک بندی کردن. با اینکه 300 تومن به درد عمشون میخوره
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۵۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
۳۰۰ و ۴۰۰ اون بالا برعکسه برای دهک ضمنا احتمال داره کسی برای فرد دیگه خرید کرده و اون به حساب ایشان پول واریز کنه و این واریز به حساب بانکی باید درامدی باشدشاید کسی پولی قرض کنه و برای دریافت وام اون را در حساب برای چند ماه بانک نگه داره اینجا یارانه بانک قطع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ما تو آبادان 5 روز اینترنت بین اللملی قطع کردن تو آبادان تظاهرات نیست فقط اهواز دزفول ماهشهر ایذه حالا چرا اینترنت خوزستان کامل قطع کردن بهشون بگو لطفا ولمون کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اهواز هم هیچ خبری نبود
ولی نتمون رو یکی بود یکی نبود وصل کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرغ و روغن و لبنیات وتخم مرغ تا برج 3لطفاً نخرین تاقیمت ها درست بشه