نماینده مردم شهرستان دشتستان خواستار ابطال فوری مصوبه غیرقانونی و ناعادلانه ستاد تنظیم مبنی بر عرضه کالا‌های اساسی تولید قبل از ۲۲ اردیبهشت با قیمت‌های جدید بازار شد.

ابراهیم رضایی در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر دادگستری گفت: معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه شماره ۶۰/۵۳۳۰۵ در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه به مدیران کل صنعت استان‌ها با موضوع اعلام مصوبات ستاد تنظیم بازار اعلام کرده که کالا‌های اساسی (روغن، گوشت مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات) که قبل از ۲۲ اردیبهشت تولید شده‌اند نیز باید با قیمت‌های جدید عرضه شوند.

او می‌گوید: این تصمیم به این معنی است که اولا ستاد تنظیم بازار به‌طور رسیمی احتکار عده‌ای از سودجویان به‌ویژه برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به رسمیت شناخته است چرا که برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اطلاع از حذف یارانه کالا‌های اساسی اقدام به احتکار و نفروختن کالا‌های اساسی کرده بودند و با این مصوبه امنیت آنان برای احتکار و گرانفروشی به رسمیت شناختنه شده و در دولت موافقت خود را با این کار اعلام کرده است.

نماینده مردم شهرستان دشتستان  اعلام کرد که این فروشگاه‌ها کالا‌های تولید شده قبل از ۲۲ اردیبهشت را به قیمت یارانه‌ای (سابق) خریداری کرده بودند و حال با فروش آن به قیمت جدید سود‌هایی کلانی از اموال مردم و بیت‌المال به جیب می‌زنند که غیرقانونی و بر خلاف عدالت است.

رضایی تاکید کرد که لازم است که تا دیر نشده در این مصوبه غیرمعقولانه، ناعادلانه و غیرقانونی تجدید نظر صورت گرفته و ابطال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.