معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تخصیص اعتبارات با توجه به ظرفیت و جمعیت استان‌ها در نظر گرفته می‌شود

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:تخصیص اعتبارات با توجه به ظرفیت و جمعیت استان‌ها در نظر گرفته می‌شود که استان اصفهان هر دو مولفه را دارد.

سیدمحمد هاشمی امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: فرهنگ و هنر اصفهان جایگاه خاصی در وزارتخانه داشته است و تخصیص اعتبارات با توجه به ظرفیت و جمعیت استان‌ها در نظر گرفته می‌شود که استان اصفهان هر دو مولفه را دارد.

او به ضرورت هم‌افزایی بین دستگاه‌های حاکمیتی هنر، فرهنگ و رسانه پرداخت وگفت: استان اصفهان بستر بسیار خوب و طلایی در زمینه فرهنگ و هنر دارد، زیرا بیشتر مدیران کل فرهنگی، هم‌راستای هم هستند.

ظرفیت قانونی در زمینه فرهنگ و هنر بسیار خوب است و باید کادرسازی ویژه‌ای در اصفهان انجام شود، زیرا ظرفیت نیروی انسانی این استان در کشور کم‌نظیر است.

هاشمی می‌گوید ما از اصفهان توقع ویژه‌ای در دو زمینه هم‌افزایی و کادرسازی داریم، همچنین ما به دنبال دمیدن جان تازه‌ای در کالبد فرهنگ و هنر اصفهان با تغییر مدیریت آن هستیم.

اصفهان ظرفیت و کشش خوبی برای برنامه‌های فرهنگی دارد، اما این مساله به تدبیر مدیرکل و برنامه‌های مشترکی که او ارائه می‌دهد نیز بستگی دارد و ارائه برنامه‌های خوب، جذب‌کننده بودجه و خدمات است.

به گفته او بودجه فرهنگی استان‌ها همزمان با چند برنامه راهبردی در راستای عدالت محوری چیده شده است که خدمات فرهنگی، توانمندسازی فرهنگی در مناطق محروم و کادرسازی فرهنگی در محوریت رویکرد وزارت ارشاد قرار دارد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:اعتبارات استانی در این دوره به صورت پررنگ دیده شده و طبق تبصره ۱۴، بالای ۶۰ درصد از تخصیص اعتبارات استانی در سال گذشته و امسال به استان‌ها اختصاص یافته است و در برنامه‌ریزی فرهنگی با رویکرد عدالت محوری ارائه می‌شود.

امروز در مراسمی با حضور معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و سایر مسئولان استانی، اصغر آذربایجانی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معرفی شد.

در این مراسم از حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.