نوری قزلجه: نمی خواهیم تندروها به هیئت رئیسه مجلس بروند

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: تلاش می کنیم افراد تندرو و کسانی که به نظر جمعی بی اعتنا هستند، در جایگاه های بالاتر مجلس قرار نگیرند.

آقای غلامرضا نوری قزلجه گفت که به غیر از محمدباقر قالیباف، الیاس نادران نماینده تهران و فریدون عباسی نماینده کازرون، مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران هم با یک واسطه، برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کرده.

مجلس یازدهم از هفتم خرداد امسال وارد سومین سال خود می شود که احتمالاً، انتخابات هیئت رئیسه آن ۴ خرداد برگزار شود.

فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اعلام کرده تاکنون علی نیکزاد نماینده اردبیل، عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه، نصرالله پژمانفر نماینده مشهد، مجتبی ذوالنور نماینده قم و ابراهیم عزیزی نماینده دیگر کرمانشاه برای نایب رئیسی مجلس اعلام آمادگی کرده اند.

به غیر از فراکسیون اکثریت مجلس که نمایندگان اصولگرا هستند، فراکسیون مستقلین ولایی دومین فراکسیون سیاسی مجلس اصولگرای یازدهم است که جریان سیاسی اش را مستقل می داند.

فراکسیون های سیاسی در مجلس شورای اسلامی بر روی نتیجه آراء طرح ها و لوایح، انتخابات های داخلی پارلمان و اعلام رویکرد نمایندگان تأثیرگذار هستند.

در ۲ سال گذشته، محمدباقر قالیباف توانسته ریاست مجلس را بر عهده بگیرد و علی نیکزاد هم در سال اول مجلس یازدهم، نایب رئیس دوم و در دومین سال، نایب رئیس اول شد.

در هفته گذشته، برخی رسانه ها از میرتاج‌الدینی نماینده تبریز، حاجی‌بابایی نماینده همدان و زاهدی نماینده کرمان به عنوان نامزدهای احتمالی نایب رئیسی نام برده شده.

هیئت رئیسه مجلس علاوه بر رئیس، ۲ نایب رئیس، ۶ دبیر و ۳ کارپرداز یا ناظر دارد و در بررسی پیش نویس های قانونی، اعلام وصول و به جریان انداختن طرح ها، لوایح، سؤال و استیضاح ها و مسائل اداری مجلس اثرگذار است.

بر اساس آیین نامه مجلس، "اداره کلیه امور ادارى، مالى، استخدامى و سازمانى" و "امضاى کلیه احکام استخدامى بر اساس آیین‏ نامه استخدامى کارکنان مجلس و سایر قوانین و مقررات" در اختیار ریاست پارلمان است.

هیئت رئیسه مجلس وظیفه دارد بر کلیه امور ادارى، مالى، استخدامى و سازمانى مجلس نظارت کند.

تصویب بودجه پیشنهادى سالانه مجلس و حقوق مالی نمایندگان بر عهده این هیئت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
افراطیا هیچ کجا نباید جایی داشته باشن
آخرین اخبار