با اعلام منابع رسمی عربستان، در حالی که پس از انصراف چین کشور ها در پی کسب امتیاز میزبانی جام ملت های آسیا هستند، این کشور درخواستی برای میزبانی ندارد.

به گزارش «الشرق الاوسط» جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ آینده باید به‌جای چین به دنبال میزبانی جدید باشد و حالا برخی کشور ها از فرصت استفاده کرده و در پی گرفتن امتیاز میزبانی هستند اما با اعلام منابع رسمی عربستان این کشورقصد گرفتن میزبانی را ندارد. 

تمرکز فدراسیون فوتبال عربستان بر روی موفقیت فایل میزبانی رقابت های بعدی «۲۰۲۷»  و ایجاد زیرساخت برای کسب این امتیاز است.

پس از انتخاب چین به میزبانی در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۹ در نشست فوق العاده مجمع عمومی در پاریس، قرار بود این رقابت ها از ۱۶ ژوئن تا ۱۶ جولای ۲۰۲۳ در ۱۰ شهر چین با حضور ۲۴ تیم برگزار شود.

این کنفدراسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از رایزنی‌های گسترده با فدراسیون فوتبال چین، این کشور به کنفدراسیون فوتبال آسیا از عدم توانایی خود در میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ اطلاع داد.

شرایط استثنایی ناشی از همه گیری (کووید-۱۹) باعث شد چین از حق میزبانی چشم پوشی کند. تقریباً تمام رویداد‌های بین المللی برنامه ریزی شده در چین از زمان ظهور "کووید" در شهر ووهان در اواخر سال ۲۰۱۹ لغو شده است.

تیم‌های چین (میزبان سابق)، ژاپن، سوریه، قطر، کره جنوبی، استرالیا، ایران، امارات، عربستان سعودی، عراق، عمان، ویتنام و لبنان به این مسابقات راه یافتند.
مهمترین تمرکز فدراسیون فوتبال مهمترین ایجاد استادیوم‌های جدید در تعدادی از مناطق اصلی و تقویت زیرساخت‌ها برای کسب میزبانی های آینده است. با این وجود مسابقات بعدی که برای ژوئن (۲۰۲۳) برنامه ریزی شده است و به دلیل هوای گرم و رطوبت زیاد، به کشور‌های غرب آسیا می رسد.

گزینه اول به جای چین، کشوری از شرق خواهد بود. ممکن است نزدیک‌ترین کره جنوبی یا حتی ژاپن باشد، اما این به تمایل هر یک از آن‌ها برای میزبانی مسابقات قهرمانی به دلیل کمبود زمان نیز مربوط می‌شود، زیرا در تاریخ برنامه‌ریزی شده برای راه‌اندازی آن، فقط «۱۳» ماه باقی مانده است.
مسابقات قاره‌ای بعدی برای اولین بار شامل ۲۴ تیم می‌شود که بیشترین تعداد شرکت کننده در مسابقات قاره‌ای از زمان آغاز به کار را دارد.

پس از انصراف چین از میزبانی، به نظر می‌رسد تیم این کشور از لیست تیم‌های واجد شرایط خارج شود و به دلیل عدم میزبانی مجبور به حضور در مسابقات مقدماتی شود.

البته اگر کشور های آسیایی میزبانی را نخواهند و قطر برای این کار درخواست بدهد امکان دارد میزبانی به قطر برسد، این کشور زیرساخت های مناسبی ایجاد کرده و استادیوم هایی دارد که به سیستم تهویه هوای روز مجهزند. 

دوحه تنها پس از حدود ۶ ماه میزبان دوره بعدی جام جهانی خواهد بود. اگر قطر این میزبانی را قبول کند، با توجه به امکانات که در اختیار دارد راه حل سریعی برای رفع مشکل میزبان نداشتن رقابت های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ پیدا شده است، مشروط بر اینکه این کشور پرونده خود را از میزبانی مسابقات قهرمانی قاره در سال  ۲۰۲۷ خارج کند.

گفتنی است فدراسیون‌های عربستان، قطر، هند و ایران پرونده‌های خود را برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۷ ارسال کرده بودند.


بیشتر بخوانید 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
کشورهای همسایه مهد تمدن اسلام و فک فامیل پیامبر کشور گاو شیر ده امریکا ( عربستان امارات قطر کویت ) کجا ایران زیر نظر رهبر فهیم عادل کجا ما دنبال تخم مرغیم اونا دنبال چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایران که بدلیل حجاب این امکان برگزاری مسابقات را نداره درخواستش هم فقط نمایشی بوده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
کشورهای غرب آسیا ب دلیل شرایط آب و هوایی نمیتونن. فیفا بخاطر اینکه جام جهانی شامل اکثر تیم های مطرح دنیا هست زمان برگزاری جام جهانی رو از تابستون به زمستون انتقال داده که این موضوع واسه جام ملت های آسیا بخاطر حضور لژیونرای آسیایی توی تیم های اروپایی و تداخل برنامه زمانی نمیتونه عملی شه. بخاطر همین کره و ژاپن شانس بیشتری دارن
Iran (Islamic Republic of)
aa
۱۴:۴۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اسم ایران رو که میشنوم خندم میگیره زمینهای افتضاح ما حتی در حد لیگ دسته های پایینتر ایران هم نیست چه برسه به جام ملتهای آسیا اینجا هم مثل همه جا فقط شعار و تبلیغات
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۴:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا کاش عین عربستان که برای حجاج سختگیری میکنه و حتی بعضی از واکسنها را هم که زائرین زدن قبول نمیکنه کشور ما هم سختگیری کنه که دوباره نیفتیم به چه کنم چه کنم کرونا و شهرها پشت سر هم هی قرمز بشه و ازطرفی سویه جدید کرونا نیاد تو کشورمون که مردم باید باز هم هزار محدودیت را تحمل کنند و هم فوتی زیاد نشه که هر فوتی خودش بی سرپرست شدن یک خانوادس یا از دست دادن عزیزی !!
عربستانم قبول نکرده فکر کنم فقط به خاطر کرونا نباشه ! فکر کنم چون پادشاه عربستان حالش وخیمه و اگه تو این موقع فوت کنه نمیشه هم جانشینش بن سلمان رسما بشه پادشاه و مراسمها وتشریفات و... وهم بخواد درگیر میزبانی باشه !.
Netherlands
7891
۱۳:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
مشترک مورد نظر در حال شیر دادن است. لطفا بعدا تماس بگبربد. بوق بوق بوق.
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۱:۰۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اسکل مشترک مورد نظر میزبانی جام بعدی و کلی میزبانی های مهم دیگرو میگیره با امکانات فوق العاده اما ایران باید درگیر قیمت مرغ و ماکارونی و روغن باشه
Netherlands
7891
۱۳:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
خنده زیاد قلب را می میراند.
آخرین اخبار