خاطرات شهدا را به زبان کودکان بنویسید

استاندار کرمان گفت:خاطرات شهدا را به زبان کودکان بنویسید که این امر می تواند در قالب صوتی ،نقاشی و تصویری برای آشنایی آنها با شهدا مفید باشد.

شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمان صبح امروز در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان با موضوع بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

محمود مهدوی فرد مدیرکل بنیاد و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در بحث دایره المعارف استان موظف بودیم شورای علمی را تشکیل و دبیر و اعضای عضو در این دایره المعارف را مشخص کنیم که کار‌های مختلف در این کمیته در حال انجام است.

او گفت: در استان ۱۲۵ کتاب دفاع مقدس تولید شده است که ۶۹ کتاب در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

مهدوی فرد می‌گوید: ارزیابی عملکرد برنامه های اجرا شده در زمینه دفاع مقدس استان از طریق سامانه و به صورت ماهیانه ارزیابی می‌شود وهمچنین در کشور هم هر سه ماه یک بار ارزیابی صورت می گیرد.

به گفته او در حماسه سوم خرداد و آزادی خرمشهر نقش رزمندگان استان کرمان پررنگ بود و ۲۱۲ کرمانی در عملیات بیت المقدس شهید شدند.

مهدوی فرد گفت: برنامه‌های مهمی برای روز سوم خرداد در استان در نظر گرفته شده است که محوریت برنامه‌ها با ارتش است و یک صبحگاه مشترک هم برگزار خواهد شد و  از ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد برنامه‌های مهمی در استان ویژه شهدا اجرا می‌شود.

به گفته مهدوی فرد بزرگداشت شهدای مدافع حرم پنج شنبه این هفته در کرمان برگزار می‌شود.

او گفت: ۱۲۱ گلزار شهید گمنام در استان وجود دارد که در آنها ۳۰۱ شهید گمنام دفن شده اند و ۱۶۱ مجموعه برای تدفین شهدای گمنام درخواست داده اند.

فداکار استاندار کرمان هم در این جلسه گفت: دانشنامه شهدا خیلی مهم است البته استاندارد‌های سختی دارد و استاندارد‌های علمی در این زمینه به خوبی اجرا شود تا رتبه علمی بالا بماند.

او می‌گوید: خاطرات شهدا را به زبان کودکان بنویسید که این امر می تواند در قالب صوتی ،نقاشی و تصویری برای آشنایی آنها با شهدا مفید باشد.

 به گفته فداکار اهمیت پرداختن به داستان‌های همسران شهدا نیز مهم است و خروجی‌ خیلی خوبی دارد زیرا بعد از شهید بار زندگی بر روی دوش آنها بوده است.

 به گفته استاندار کرمان مرقد شهدای گمنام خیلی مهم است و اولویت دارد و مرقد شهدای گمنام استان رصد و شرایط آنها بررسی شوند و اگر جایگاه ها نواقصی دارند  رفع شوند.

گروهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان هم گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما در بزرگداشت سوم خرداد دیدار با ۳۸ جانباز قطع نخاعی است.

او می‌گوید: گلباران قبور شهدا و اجرای برنامه در گلزار شهدای کرمان و سطح استان از دیگر برنامه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار