استاندار هرمزگان و رئیس کل دادگستری استان به منظور رسیدگی به امور زندانیان دیشب از زندان مرکزی بندرعباس بازدید کردند.

در این بازدید استاندار و رئیس کل دادگستری ضمن دیدار چهره به چهره و شنیدن درخواست‌های مددجویان، دستورات لازم برای رسیدگی به مشکلات زندانیان صادر کردند.

نمایندگان عالی قوای مجریه و قضاییه در استان هرمزگان همچنین در بازدید از بخش‌های مختلف ندامتگاه بندرعباس ازجمله مرکز مانیتورینگ، بند نسوان، سالن ملاقات الکترونیک، هواخوری، کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی و کانون اصلاح و تربیت، توصیه‌های لازم را در خصوص رسیدگی به مشکلات مددجویان و ارائه خدمات هر چه بهتر به آن‌ها ارائه کردند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جریان این بازدید، با ابراز خرسندی از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در ندامتگاه مرکزی بندرعباس، گفت: آثار تولیدی مددجویان این زندان بسیار نفیس و ارزشمند است و نیاز به ایجاد یک بازارچه عرضه و فروش صنایع دستی برای این محصولات به طورکامل محسوس است.

دوستی گفت: زندان مکانی برای اصلاح و تربیت افراد است و می‌توان با استفاده از نقش مهم گروه‌های مردم نهاد و خیرین فضایی مناسب برای آموزش و مهارت افزایی مددجویان ایجاد نمود و اندیشه و توان آن‌ها را در مسیر درست هدایت کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، گفت: استفاده از پابند الکترونیک در تعیین مجازات توسط قضات و صدور تصمیم نهایی در این خصوص طبق ضوابط و دستورالعمل‌های موجود باید در دستور کار قرار گیرد.

مجتبی قهرمانی ضمن تاکید بر حفظ کرامت زندانیان، بررسی وضعیت آموزشی، رفاهی و قضایی زندانیان و تسهیل امور آنان را هدف اصلی از این بازدید عنوان کرد.

او بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای سطح کیفی امکانات در زندان بندرعباس با همکاری استانداری هرمزگان تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد با رفع نواقص و کمبودها، شرایط مناسب برای ارائه آموزش‌های لازم و بازاجتماعی شدن مددجویان، بیش از پیش ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به فراهم بودن امکان ملاقات آنلاین مددجویان با خانواده هایشان در زندان بندرعباس، گفت: با راه اندازی سالن ملاقات الکترونیک در این زندان، ضرورت مراجعه حضوری خانواده زندانیان برای دیدار با آن‌ها کاهش یافته است.

قهرمانی گفت: اجرای این طرح برای نخستین بار در کشور در استان هرمزگان صورت گرفته و پیش نویس دستورالعمل اجرایی آن نیز در این استان تهیه شده است.

در جریان این بازدید که دادستان بندرعباس و تعدادی از مسئولان قضایی حضور داشتند، مصطفی کیشانی فراهانی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان هرمزگان، گزارشی از عملکرد، دستاورد‌ها و برنامه‌های این اداره کل ارائه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.