چهارمین همایش بین المللی تغذیه بالینی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حضور ۲۲ سخنران خارجی و ۱۰۰ سخنران داخلی آغاز شده است.

چهارمین همایش بین المللی تغذیه بالینی در محور‌های تغذیه در بیماران با شرایط بحرانی (بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه)، روزه و سلامت؛ چاقی و درمان آن؛ مرجعیت علوم تغذیه در منطقه؛ رژیم غذایی مدیکال بیمارستانی؛ تغذیه نظامی و امنیت غذایی برای پیشگیری از بیماری‌ها از امروز آغاز شده است و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد.

دبیر علمی این همایش گفت: این کنگره با شعار "غذای بیمارستانی و نقش درمانی آن" به اهمیت تغذیه بیمارستانی در بهبودی بیماران می‌پردازد، و استادان صاحب نظر اروپایی و آسیایی و متخصصان مرتبط با حیطه علوم تغذیه و تغذیه بیمارستانی به ویژه تغذیه، بیهوشی و مراقبت‌های ویژه، اطفال و داروسازان بالینی به تبادل نظر و ارائه آخرین دستاورد‌های علمی و پژوهشی در خصوص این موضوعات می‌پردازند.

 عبدالرضا نوروزی گفت: مسائل مربوط به پوشش‌های بیمه ای، خدمات تغذیه ای، جایگاه تیم تغذیه در ساختار درمانی بیمارستانها، تعرفه‌های درمان تغذیه‌ای و استاندارد‌های غذایی بیمارستان‌ها هم اکنون قطعیت ندارد و این مساله ممکن است با کاهش استاندارد‌های تغذیه‌ای همراه باشد.

او گفت: تغذیه در موضوعاتی، چون کودکان، بیماری‌های قلبی عروقی، مسائل نظامی، روزه داری و سلامت، بخش‌های مراقبت ویژه، غذای بیمارستانی، اختلالات مغزی، وضع و خلق و تغذیه، تازه‌های درمان تغذیه‌ای پزشکی، نقش تغذیه در بهبود عملکرد عضلانی و پیشگیری از آسیب‌های ورزشی، چگونگی ارتباط امنیت غذایی با بیماری‌های مزمن، ملاحظات تغذیه‌ای و تغذیه در بیماران سرطانی از موضوعات کارگاه‌هایی است که در این همایش برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار