وزیر آموزش و پرورش گفت:باید به دنبال تقویت همه جانبه مهارت‌های جسمانی در دانش آموزان باشیم تا آنها را از آسیب‌های اجتماعی دور کنیم.

یوسف نوری امروز در آیین افتتاح نخستین طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان در ورزشگاه آزادی اصفهان گفت: در این راستا باید به دنبال تقویت همه جانبه مهارت‌های جسمانی در دانش آموزان باشیم تا آن‌ها را از آسیب‌های اجتماعی می‌شود دور کنیم.

یکی از ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین بحث تربیت بدنی دانش آموزان است که با اجرای طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی و تقویت بعد جسمانی آن‌ها علاوه بر افتخار آفرینی در مسابقات ورزشی می‌تواند برای جامعه هم نافع باشند.

به گفته او بعد جسمانی دانش آموزان اگر تقویت شود آن‌ها متعادل‌تر و همانند ورزشکاران صبور و اخلاق مدار می‌شوند.

نوری یکی دیگر از جنبه‌های مهم پرورش جسمی دانش آموزان را از بعد روانشناختی و جامعه شناختی عنوان کرد و گفت: ورزش تنظیم گر ارگانیزم و موجودات زنده است و جامعه سالم نیاز به دارو و درمان ندارد.

او یکی دیگر از محاسن پرداختن به تربیت بدنی و مهارت ورزش در دانش آموزان را ابراز وجود و مهارت گیری و پیوستن به کار تیمی در آن‌ها عنوان کرد.

وزیر آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از این که طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان از اصفهان آغاز شده و پشتوانه آن علمی است گفت: در دوره جدید فعالیت وزارت آموزش و پرورش مبنای تمام فعالیت‌ها علمی و دارای پیوست فرهنگی باید باشد.

طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی امروز با هدف شناسایی استعداد دانش‌آموزان و هدایت به سمت رشته‌های مختلف ورزشی در اصفهان بصورت پایلوت افتتاح شد.

در حال حاضر این طرح در شهر اصفهان در حال اجراست و جمعیت ۵۰ هزار دانش آموز را شامل می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش امروز برای افتتاح مرکز استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان، حضور در مجمع خیران مدرسه ساز، افتتاح مرکز آموزشی اوتیسم و دیدار با فرهنگیان و نمایندگان دانش آموزان به اصفهان سفر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار