روسیه برنامه پوتین برای سفر به ترکیه را تکذیب کرد

سخنگوی کرملین اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های ترکیه مبنی بر سفر پوتین به آنکارا را رد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: «هیچ برنامه‌ریزی برای سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به ترکیه در هفته‌های آینده وجود ندارد».

به گزارش خبرگزاری تاس، او به خبرنگاران اعلام کرد: «من اطلاعاتی از چنین سفری دریافت نکرده ام. تا جایی که می‌دانم سفر پوتین به آنکارا در روزهای آینده برنامه ریزی نشده است».

در عین حال، پسکوف احتمال تغییر برنامه پوتین را رد نکرده و گفت: «از سوی دیگر، همه چیز به سرعت در حال تغییر است، من نمی‌توانم چیزی را رد کنم، اما آنچه می‌دانم این است که اکنون چنین آمادگی‌هایی وجود ندارد».

ساعاتی پیش، روزنامه ترکیه‌ای ینی ارماواچ نوشت هیئتی به ریاست معاون نخست وزیر روسیه فردا وارد ترکیه خواهد شد و انتظار می‌رود پوتین نیز در روز‌های آینده به ترکیه سفر کند. از اوایل ماه مه، زمانی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به خبرنگاران گفت که قرار است در روز‌های آینده با پوتین دیدار کند، شایعاتی مبنی بر دیدار قریب‌الوقوع این دو در رسانه‌ها منتشر شد.

ترکیه و روسیه در دهه اخیر رقیب و در عین حال متحد یکدیگر بوده اند. این اتحاد پس از حمایت بی چون و چرای پوتین از اردوغان پس از کودتای نافرجام ۲۰۱۶ در این کشور تقویت شد.

موضع ترکیه در قبال جنگ روسیه و اوکراین مبهم بوده است. در حالی که آنکارا حمله روسیه به اوکراین را «غیرقابل قبول» می‌داند، از پیوستن به سازمانن ملل در تحریم‌ها علیه روسیه خودداری کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار