رئیس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۳۰ هزار و۸۶۵ تن انواع نهاده های دامی از پارسال تاکنون در استان توزیع شده است.

قدرت الله ویسی گفت: در این مدت نهاده های دامی شامل جو، سبوس ، ذرت و سویا، از سوی شبکه تعاون روستایی استان تهیه و در بین دامداران روستایی کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

او می گوید: این نهاده ها با تلاش شرکت های تعاونی دامداران شهرستان ها و دیگر عوامل مجاز در بین دامداران شهرستان های مختلف استان توزیع شده است.

به گفته ویسی، توزیع عادلانه نهاده های دامی در راستای پشتیبانی و حمایت از تولید اولویت اصلی تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان هدف از توزیع این نهاده ها را حمایت از تولید کنندگان،تامین امنیت غذایی، تنظیم بازار،تامین علوفه زمستانی دامداران،رفع نیاز دامداران،کمک به تولید و افزایش کمی و کیفی تولیدات دامی عنوان کرد.

او می گوید: به منظور توزیع عادلانه کالاهای مورد نیاز روستاییان در کهگیلویه و بویراحمد کمیته نظارت بر توزیع همه نهاده های کشاورزی تشکیل و کار نظارت به صورت مستمر انجام می شود.

ویسی گفت: بر اساس قانون با مدیرعاملان ، اعضای هیات مدیره اتحادیه ها و شرکت های تحت نظارت که در این رابطه تخلفی داشته باشند برخورد قانونی و اعمال ماده ۱۴۶ با هماهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام می شود.

کهگیلویه و بویراحمد دارای هزار و ۶۴۳ روستای دارای سکنه است که ۷۹۱ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است.

بیش از ۴۲ درصد جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاهای این استان زندگی می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.