سرشاخه کاری گردو در ۵۷ هکتار از باغ‌های شهرستان بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در ۵۷ هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.

 



عبدالحسین اکبری با اشاره به انجام ۲ هزار و ۶۴۵ پیوندک درختان گردو در این شهرستان گفت:عملیات پیوند سرشاخه‌کاری درختان گردو برای ۵۷۶ درخت گردو در این شهرستان بهار اجرا شده است.

طرح سرشاخه کاری گردو برای چهارمین سال متوالی به منظور افزایش کیفیت محصول، اصلاح و تعویض تاج درختان نامرغوب با ژنوتیپ‌های برتر و افزایش عملکرد محصول و بازدهی بیشتر و همچنین برداشت محصول مرغوبتر در شهرستان بهار اجرا می‌شود.

به گفته وی، شهرستان بهار دارای یک هزار و ۲۲۰ هکتار باغ گردو است که از این مقدار ۹۸۸ هکتار آن بارور و ۲۳۲ هکتار نیز غیربارور و نهال است.

عبدالحسین اکبری افزود: عملکرد باغ‌های گردو در شهرستان بهار سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول است که با اجرای طرح سرشاخه کاری با نوع مرغوب و دیرگُل می‌توان با توسعه سطح باغ، این مقدار عملکرد را افزایش داد.

همچنین اجرای طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو باعث افزایش تولید محصول گردو با مغز سفید، افزایش درصد مغز نسبت به پوست، یکنواختی محصول، بازار پسند بودن آن و همچنین مقاومت بیشتر درخت در برابر سرما می‌شود.

شهرستان بهار در استان همدان از مناطق مطرح و دارای ظرفیت در زمینه تولید محصول گردو است که در این میان شهرت و مرغوبیت محصول گردوی شهرستان تویسرکان به عنوان طلای سبز، جهانی دارد.

برچسب ها: سرشاخه کاری ، گردو ، باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.