آخرین وضعیت تولید و توزیع کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی مردم در جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک آذربایجان شرقی بررسی شد.

آقای کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در نشست بررسی وضعیت کالا‌های اساسی در استان گفت: جلسه ستاد تنظیم بازار استان همه‌روزه با حضور مسئولان مرتبط به‌ منظور رصد بازار و ایجاد سرعت عمل در اقدامات تشکیل می‌شود.

خوشبختانه بازار به روال عادی خود نزدیک شده و در خصوص کالا‌های اساسی، نه‌تنها کمبودی مشاهده نمی‌شود بلکه شاهد مازاد برخی کالا‌ها در سطح عرضه نیز هستیم.

 برخی از اقلام اساسی هم در یک فضای رقابتی حتی با قیمتی کمتر از قیمت مصوب در برخی مراکز عرضه می‌شود و مشکلی در تامین این اقلام نداریم.

عرضه نان نیز در سه روز اخیر متعادل‌تر شده و شاهد کاهش صف‌ها در مقابل نانوایی‌ها هستیم.

با افزایش سهمیه ۵۷ نانوایی و افزایش شیفت‌های کاری نانوایی‌ها و همچنین پخت نان توسط برخی نهادها انتظار داریم که در روز‌های آینده، وضعیت عرضه نان در استان به حالت عادی برگردد.

وی درخصوص پرداخت یارانه نقدی به خانوار‌ها نیز گفت: ۸۵ درصد از خانوار‌های استان مشمول دریافت یارانه نقدی شدند که یارانه دو ماه به حساب آن‌ها واریز و همزمان با آزادسازی قیمت‌ها امکان برداشت یارانه یک ماه برای آن‌ها فراهم شد.

وی درخصوص خانوار‌هایی که مشمول دریافت یارانه نشده‌اند نیز گفت: این خانوار‌ها دو دسته هستند خانوار‌هایی که تا ماه قبل یارانه دریافت می‌کردند، برای اعتراض و درخواست بازبینی باید به سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند و خانوار‌هایی که قبلاً یارانه دریافت نمی‌کردند و اکنون متقاضی دریافت یارانه هستند منتظر اعلام وزارت کار مبنی بر راه‌اندازی سامانه یارانه و ثبت‌نام در این سامانه باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.