راه اندازی سامانه بررسی و نظارت بر عملکرد قضات در استان همدان

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: در سامانه بررسی و نظارت بر عملکرد قضات علاوه بر بررسی و نظارت بر عملکرد قضات برای نخستین‌بار رتبه بندی آنلاین قضات انجام می‌شود.

محمدرضا عدالتخواه گفت: با راه اندازی این سامانه روزانه ۱۱۰ قاضی فعال در دستگاه قضایی استان همدان می‌توانند بازتاب عملکرد خود را مشاهده و بررسی کنند.

امروز گردهمایی اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری برگزار شد.

او گفت: عدالت ترمیمی، روحی و روانی بین ۱۶ هزار و ۱۳۳ نفر در طرح معتذر (عذرخواهی) اجرا شد، اما با این وجود اجرای این طرح و مذاکره محور شدن پرونده‌ها در دستگاه قضایی نیازمند حمایت وکلا است که تاکنون با مشارکت ۲۰۰ نفر از وکلا، سه هزار پرونده در استان همدان با مذاکره منجر به صلح و سازش شده است.

به گفته او، استان همدان در زمینه اتقان و استحکام آرا دارای رتبه برتر کشوری است و کسب رتبه‌های برتر در این زمینه مدیون آموزش‌های مستمر، نظارت بر عملکرد قضات و برگزاری نشست‌های علمی با حضور مؤثر وکلا برای اجرای عدالت است.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: سند تحول دستگاه قضایی استان تدوین و حول ۲ محور اساسی درحال پیگیری است و «استحکام آرا و نقش وکلا» و «استفاده از شیوه‌های نوین جایگزین دادرسی قضایی» محور‌های اصلی تهیه و تدوین این سند تحول است که برهمین اساس طرح «مصلحین» و «معتذرین» نیز با تعامل قضات و وکلا در این استان اجرایی شده است.

او گفت: سند تحول دستگاه قضایی در سه بازه زمانی کوتاه، بلند و میان مدت تدوین شده که ۹۰ درصد مسائل کوتاه مدت و ۸۰ درصدی موارد حوزه بلند مدت اجرا و به نتیجه رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.