برگزاری نمایشگاه عکس کاوش های باستانی در ملایر

همزمان با هفته میراث فرهنگی نمایشگاه عکس کاوش باستانی دستکند‌های سامن و ارزانفود در ملایر گشایش یافت.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر گفت: نمایشگاه تصاویر کاوش باستانی دستکند‌های سامن و ارزانفود در حوضخانه عمارت مصدقی گشایش یافت.

ابراهیم جلیلی گفت: دستکند‌هایی شهر زیرزمینی سامن و ارزانفود از آثار‌های مهم تاریخی این به شمار می‌آید وباید به عنوان زیرساخت‌های مهم گردشگری به مردم معرفی شود.

در این نمایشگاه ۴۰ عکس و تصویر از کاوش‌های باستانی این مناطق و برای مدت یک هفته به نمایش گذاشته خواهد شد.

او با گرامیداشت هفته میراث فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت امسال بازدید از موزه لطفعلیان و ارگ باستانی نوشیجان را همزمان با روز جهانی موزه‌ها در ۲۸ اردیبهشت، رایگان اعلام کرد.

جلیلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت مصدقی، نمایشگاه تصاویر و اسناد قدیمی شهرستان در موزه ملایر، جشنواره عکس با محوریت دژ معبد نوشیجان و ایستگاه نقاشی کودکان در موزه لطفعلیان، بازدید گردشگران از ارگ باستانی نوشیجان، موزه لطفعلیان، بازار مبل و مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در این شهرستان بیان کرد.

او به نامگذاری سال جدید میلادی از سوی شورای بین‌المللی موزه‌ها با عنوان «قدرت موزه‌ها»، اشاره کرد و می‌گوید: وزارت میراث فرهنگی هم شعار این هفته را «میراث فرهنگی، قدرت ملی و دولت مردمی» نام‌گذاری کرده است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.